Rekonvalescence
LadyM
Dobrý den... Od 17let kouřím marihuanu a od 19 jsem braala pervitin nosem a posledni tri mesice injekcne. Bude mi za mesic 30 a je to asi 7mesicu co jsem prestala uzivat, nicmene stale se necitim lepe, spis je mi porad hur, sice uz pres 4mesice chodim do prace, doma se nezmuzu ani vstat z postele, citim se absolutne vycerpana, nemam chut k jidlu, takze hubnu jeste vic, je to normalni? Kdy se to zlepsi? Nemam zadne kamarady, nikoho kdo by poradil tak to zkousim tady.. A nepiste prosim at jdu nekam k doktorovi to bych nikdy nesla sama. Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
LadyM, zdravím Vás,
díky za důvěru. Stavy, ani situace, kterou popisujete, nejsou v adiktologické oblasti ničím neznámým, naopak. Prošla a prochází jimi řada lidí, která bojuje se závislostí.
Máte můj obdiv a respekt, že se držíte, možná ze zbytku sil. Ti, kterým se podařilo potíže překonat a uzdravit se, si zpravidla dokázali říci o podporu a pomoc, kterou bezesporu potřebujete.
Doporučuji Vám tedy co nejdříve vyhledat odborníky a tom, co prožíváte si otevřeně promluvit. Rozhodně nezůstávejte na tak náročnou situaci sama. Uleví se Vám. Moudré bude se kromě odborníků svěřit i někomu z blízkých, mimo komunitu uživatelů návykových látek.
Znamená to na nic nečekat a zavolat do nejbližší bezplatné služby, nebo zdravotnického zařízení, které se zabývá závislostní problematikou a pracuje s bývalými uživateli návykových látek, například adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra, tam byste ale riskovala setkání s aktivními uživateli drog, uvažte sama, jaký typ zařízení zvolíte, kde začnete, je na Vás.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace. Zkušení odborníci Vám doporučí konkrétní kroky, jak situaci řešit, co užitečného můžete pro sebe podniknout, abyste se zbytečně netrápila, nabrala pozitivní směr, šťávu a jiskru, začala se aktivně uzdravovat. Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích, věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a našla svoji radostnější, spokojenou polohu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení v dosahu, která poskytují bezplatné i anonymní služby Vám šité na míru, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí, také jestlůi Vám byla doporučení užitečná.
Nevzdávejte to, stojí to za to, mám podobnou zkušenost...
Držíme palce, za DP, Amrit Sen.