Pro Gabrielu Koryntovou
Boner1238
Další problémy nemám.. Pouze tady tenhle.. Ještě jsem četl, že se může jednat o takzvané flashbacky, nebo že se mi může marihuana ještě dostávat pryč z těla.. Myslíte, že je to možné ? Zároveň s těmi rodiči bych ještě možná chvíli počkal.. Přece jenom si říkám, že co když to třeba za 3 týdny zmizí..Nerad bych jim to např. říkal dneska, že mám takové a takové problémy, aby třeba za 3 týdny zmizely.. Myslíte, že je dobrý nápad počkat třeba ještě 1-1,5 měsíce, jestli se to nezlepší ? S čímže kdyby problémy stále přetrvávaly, musel bych to říct.. Ale teď bych možná ještě rád čekal.. Myslíte, že je to dobrý nápad ? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,  Boner,
marihuana se sice ukládá v tucích, ale to se týká hlavně dlouhodobých uživatelů. Pokud jde o pár užití, tak jak jste uvedl v dotazu, před dvěma měsíci, pak se skutečně domnívám, že není možné, abyste měl v těle THC, resp. aby se z tuků stále uvolňovalo do oběhu. Předpokládám, že v těle žádné THC dávno nemáte. A ano, mohlo by jít o flashbacky, tj. stavy, kdy máte pocit, že jste pod vlivem, ačkoli jste drogu neužil. Ať už to tak je, nebo není, stavy se vám vrací a opakují, aniž byste dovedl vysledovat, co je vyvolává (většinou zde funguje nějaký spouštěč, ale nemusí být snadno identifikovatelný, nebo souviset s okolím, ale třeba i s myšlenkami). Pokud se flashbacky vrací s takovou intenzitou, jakou zmiňujete, a tolik vás trápí, pak se pořád domnívám, že by bylo lepší vyhledat odbornou pomoc co nejdříve. Pokud se rozhodnete vyhledání pomoci odložit, zkuste si stanovit, podle čeho poznáte, že už je skutečně čas na odbornou pomoc. Pokud se vám stav vrátí více než 5x? Nebo pokud bude trvat déle než 5 minut? Co je ta hranice, kdy si řeknete, že už je vážně na čase s tím něco dělat? Ono může být rizikové právě to, že se budete snažit zařídit, aby se stavy nevracely, začnete dělat jiné věci, než dříve, upravovat svůj denní režimm vyhýbat se místům a lidem apod. Problémy se tak mohou nabalovat. Pokud bych se tedy mohla přimluvit, zajděte k odborníkovi hned, nebo si alespoň jasně stanovte časovou hranici, po které, když se stav objeví, tam zajdete. Co si o tom myslíte?
Zdraví,
Gabriela Minařík.