Pro Gabrielu Minařík
Boner1238
Děkuji za odpoveď. Ale nevím, zda je dobrý nápad tohle říkat rodičům.. Následně by se šlo na nějaké vyšetření, kde by se ptali, jak jsem tady k tomuto problému přišel.. Říkat, že jsem kouřil marihuanu není asi dobrý nápad, jelikož pak by se to začalo řešit přes sociálku apod. (nechci rodičům přidělávat starosti, aby chodili po úřadech apod.) Je možné, že tenhle můj "stav" zmizí sám od sebe ? Teď poslední dny už se cítím o trochu lépe (připadám si, že se mi hrozně zhoršila krátkodobá paměť /mám problém si něco zapamatovat na krátkou chvíli/) + bych ještě rád dodal, že někdy po ránu a na večer mám zarudlé oči (možná ještě působí trochu marihuana) Slyšel jsem, že se marihuana ukládá v tucích.. Je možné, že jak se mi spalují tuky, spaluje to zároveň i marihuanu ? Proto si připadám furt napůl "zhulený" ? Občas mě i brní končetiny.. Stejné pocity jsem měl i při vykouření marihuany včetně zarudlých očí. Úzkosti apod. Už zřejmě odešly, ale mám teď problém, jako by všechno bylo takové "nereálné" mám to ale pouze minimálně, takže dokážu úplně v pohodě fungovat.. Musím ale uznat, že je to lepší, než když mi tyhle "stavy" začaly.. Je možné, že se mi doopravdy ještě odstraňuje marihuana z těla ? Každopádně byl bych rád, kdyby se to dalo řešit i bez lékařské pomoci.. Chtěl bych počkat třeba 3 měsíce, jestli to nezmizí.. KDyby nezmizelo, pak bych se teprav svěřil rodičům.. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Broner,
já vám rozumím. Nechcete rodičům přidělávat starosti a ztratit jejich důvěru. Nemusíte mít obavy, že by se věc řešila přes sociálku. Nejste pravidelný uživatel, jehož rodičům by bylo jedno, co se s ním děje. Nechodíte za školu, nemáte žádné další zásadní potíže. Nebo se pletu? Ono to není tak, že by každé užití marihuany řešila sociálka. Ta se soustředí na vážnější situace - násilí v rodině, porušování zákona dětmi apod.
Vy jste prostě zkusil marihuanu, s tím už tak trochu dnes rodiče počítají. Většinou se však nestane nic, že by se o tom dověděli. Sami nejspíš podobně zkoušeli užívat tabák nebo alkohol. Dnes není výjimečné zkoušení i dalších drog, zejména pak marihuany. Vašim obavám rozumím, a chápu, že byste rád přesvědčil sebe, nebo i mne, že lékař není nutný. A možná máte pravdu. Nicméně moje doporučení je jasné - zajít k lékaři! Popisujete totiž příznaky, které mohou souviset s něčím úplně jiným, než bylo užití marihuany před dvěma měsíci. A bylo by dobré vědět, že je vše v pořádku. Bylo by nezodpovědné vás chlácholit, že se vše zlepší nebo zcela zmizí. Stejně tak se totiž může stát, že budou potíže přetrvávat. Ano, mohou zmizet (ale to už by se nejspíš stalo), zmírnit se a dále přetrvávat, nebo i zintenzivnit. A pokud nezmizí docela, tak čím déle budete řešení odkládat, tím větší pak bude riziko, že přejdou do chronicity.
Co vy na to? Nechcete alespoň do zmiňované poradny zavolat? Nebo také můžete zkusit linku bezpečí a probra svoje obavy z rozhovoru s rodiči , co říkáte?
Linka bezpečí 116 111
Zdraví,
Gabriela Minařík.