Marihuana
Boner1238
Dobrý den, jsou to asi 2 měsíce dozadu co jsem si s kámošema dal marihuanu. (Marihuanu jsem měl asi po 4. v životě) Měl jsem po tom divné stavy (bušení srdce, strach ze smrti, úzkost, paniku, schízy apod.) a 20.10.2019 se mi tyhle hnusné stavy jakoby vrací. Cítím se, jako bych už to nebyl já, co jsem byl dříve.. Můj stav je lepší, když je venku hezky, nebo když si zakouřím.. (asi na 2 hodiny po tom, co si zakouřím je tenhle stav v pohodě a cítím se skvěle, ale poté mě to zase naběhne) Nějaký den jsou tyhle stavy menší, nějaký den jsou tyhle stavy zase větší ( když jsou větší, doprovází to většinou i úzkost, schízy, deprese atd.) Je to něco ,jakobych měl pořád napůl ten stav který jsem zažil tehdy. Je možné že mám marihuanu pořád v těle? Může se jednat o nějakou psychickou nemoc? Nebo mám jiný problém? Jelikož jsem ještě nezletilý, k psychiatrovi sám nemůžu, totéž ani k doktorovi ne.. V životě již marihuanu samozdřejmě nezkusím a do teď nechápu, co mě to zase napadlo.. Jinak psychiku mám hodně slabou.. Může to souviset i s mojí slabou psychikou?(Všechno si beru hodně osobně a když mě někdo řekne něco škaredého, hned si to beru k srdci a jsem z toho pak nešťastný..) Děkuji předem za rady.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Bonere,
díky za dotaz i za důvěru. Obecně emaily nezveřejňujeme, nemusíte se proto bát, že by si vás někdo podle mailu dohledal.
Píšete že vás trápí už několik týdnů divné stavy, které si spojujete s užitím marihuany ještě měsíc před tím, než se obejvily. Souviset spolu tyto dvě události mohou, ale také nemusí. Zároveň říkáte, že jste nezletilý a nejspíš se obáváte rodičům vše přiznat. I proto jste jim možná o svých pocitech neřekl? Chápu to dobře?
Na vašem místě bych hodila starosti ohledně rodičů za hlavu. Zkuste sebrat odvahu a říct jim, co se stalo, a navštivte odbornou pomoc. To, co se s vámi děje, ať už to má souvislost nebo nemá s marihuanou, neprožíváte příjemně. Čím déle budete řešení odkládat., třeba i proto, že některé dny vám bude lépe, tím spíše se může stát, že se nenápadně začnou na vaše nezvyklé prožívání nabalovat další potíže a celý problém přejde do chronicity. Chronické psychické problémy se ale řeší velmi komplikovaně a zdlouhavě. Čím dříve se vám tedy podaří vyhledat odbornou pomoc a zarazit to, co se děje, tím větší je šance, že se vše srovná. Co vy na to?
V Praze byste se mohl obrátit na adiktologické ambulance pro mladistvé (buď na naši v SANANIMu nebo na Klinice adiktologie v Apolináři). Co říkáte? Níže přidávám kontakty. Kdybyste chtěl, můžete tam zavolat, v krátkosti svou situaci popsat a zeptat se na doporučení a postup.
Adiktologická ambulance SANANIM
Ambulantní forma
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
mapa
nebo
AMBULANCE DĚTSKÉ A DOROSTOVÉ ADIKTOLOGIE
Pro objednání využijte e-mailový kontakt, případně zanechte vzkaz na telefonu.
ADRESA | Ambulance dětské a dorostové adiktologie, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN, Apolinářská 4, Praha 2, 120 00
TELEFON | 224 968 253
EMAIL | addambulance@vfn.cz
PROVOZNÍ DOBA
Pondělí | 9:00 až 12:00 a 13:00 až 17:00
Úterý | 9:00 až 12:00 a 13:00 až 17:00
Středa | 9:00 až 12:00 a 13:00 až 17:00
Čtvrtek | 9:00 až 12:00 a 13:00 až 17:00
Pátek | 9:00 až 12:00 a 13:00 až 17:00
Budu ráda, když mi napíšete, jestli vám byla odpověď užitečná. Případně napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. A jestli to jen trochu jde, tak bych vás takhle na dálku ráda podpořila v rozhodnutí svěřit se rodičům. Budou se nejspíš zlobit, ale jistě vám také pomohou. Držím palce, aby bylo brzo lépe.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.