Předávkování MDA
Niko55
Dobrý den, s kamarády jsme měli před 5ti dny velkou oslavu. Rozhodl jsem se jí slavit pod vlivem MDA, kterého jsem u sebe měl 4g. Začal jsem už dřív ráno a končil v sobotu po půlnoci, za tu dobu jsem všechno co jsem u sebe měl vyšňupal. O drogu jsem se dělil, nedokážu už říct kolik, ale vím , že minimálně okolo 2.6g jsem dal sám.
Od soboty do neděle jsem měl ještě občas menší halucinace, úzkosti a problém s vymočením se. To už v pondělí přestalo a od pondelí jsem začal mít v průběhu dne pocit, jako kdyby mi to začlo znovu najíždět, byly to takové rychlé a náhlé stavy. V pondělí odpoledne se mi to stalo znovu, ale tentokrát mi začalo tepat ve spáncích, pískat v uších a připadal jsem si, jako kdybych měl omdlít. To se pak stalo ještě 2x. Dnes se spíš cítím, jako kdybych měl celý den nízký tlak, na nízký tlak jsem nikdy netrpěl. Nevíte co to znamená? Rád bych věděl, jestli je jenom třeba přetížený organismus nebo je to něco vážného, nechci tuhle událost ještě probírat s doktorem. Nikde na internetu jsem o tomhle nemohl nic najít a ostatní lidi prý tohle taky nikdy nezažili. Já osobně beru MDA a MDMA už 2 roky a taky jsem to nikdy nezažil, asi proto, že jsem se nikdy nepredavkoval.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, děkujeme za dotaz.
Předně mě dost zaráží to vámi zmiňované množství - násobně přesahuje „obvyklé" dávky. Jste si tím jistý?
Myslím, že do značné míry se vaše stavy dají vysvětlit doznívajícím efektem a dalšími bezprostředními následky užití drogy. MDA stejně jako MDMA způsobuje vyplavení serotoninu a dalších neurotransmiterů, zároveň blokuje jejich zpětné vychytávání (čímž opět zvyšuje jejich aktivitu na nervových zakončeních) a působí na určité receptory. Během působení drogy tedy dochází k „zaplavení" serotoninem, jehož hladina potom postupně s odeznívající intoxikací klesá až k normálu (odeznívá stav drogou navozený). Potom ale může pokles pokračovat a s odstupem zhruba dvou dnů (pondělí, úterý) je jeho aktivita nejnižší - dostavuje se velká únava, vyčerpání (možná ten váš pocit nízkého tlaku?). Myslím, že pískání v uších a pocity na omdlení se také dají připsat kolísání tlaku - po takové „serotoninové bouři" jsou regulační systémy rozhozené.
Takže se domnívám, že by se váš stav měl během několika dnů dostat zpátky do normálu. Žádné drogy teď neberte, nepijte alkohol, dost spěte, dobře jezte. Pokud by problémy přetrvávaly, je určitě na místě, abyste lékaře navštívil - může se jednat i o problémy, které přímo s drogou nesouvisí a její požití je jenom „odkopalo".
Budu vám ale přát, abyste byl brzy v pořádku. A příště si určitě lépe rozmyslete, jak chcete narozeniny slavit. Mohlo to dopadnout i hůř. Nejbezpečnější je samozřejmě, drogy docela vynechat. Pokud ale už se rozhodnete něco vzít, zkuste alespoň snížit riziko a omezit množství.
Tak na sebe buďte opatrný.
Zdravím!
T.E.