Marihuana - dopad na psychiku a řeč
Hranolka
Dobrý den,
trávu hulím cca 8 let a posledních 5 let denně. První holotrop přišel hned asi po 2 letech kouření, další cca 4 roky kouření a poslední asi po 6 letech kouření, při kterém jsem měla spíše něco jako epileptický záchvat. (Křeč a poté jsem se pomočila). Mě to neodradilo a kouřila jsem dále. Je pravda, že jsem kouření dost omezila. Dřív jsem byla schopná vykouřit půl gramů sama a byla jsem OK. Poslední rok kouřím půl gramu týden, protože mám čím dál tím divnější stavy, které bych přirovnala k panické poruše. Furt si jakoby říkám v hlavě, že to bude špatnej stav, strašně pozoruju to, jak dýchám, jak často polykám, jak mi buší srdce apod. a furt si myslím, že omdlím. Už toho mám popravdě dost a za poslední 2 týdny jsem si jen lehce pokouřila, protože ano, jsem na trávě závislá a chybí mi ta chuť. Taková chuť jako když máte chuť si zapálit cigaretu. Věřím tomu, že bez trávy dokážu žít. Tyto stavy při zhulenosti nemívám, když jsem střízlivá. Největší problém pro mě ale je řeč. Nevím, jak to popsat ale melu doslova kraviny. Špatně skloňuji, motám se do slov a do vět. A proto bych vám byla hrozně vděčná, kdybyste mi řekli, jestli se k normální srozumitelné řeči zase nějakým způsobem vrátím. A pokud ano, co byste mi doporučili. Moc vám děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Hranolko,
popis křečí a pomočení naznačuje, že jste mohla mít epileptický záchvat, je tedy zcela na místě, abyste se nechala vyšetřit na neurologii. Hulení mohlo tento stav vyvolat, nebo nástup potíží uspíšit. Jejich následkem by mohly být na psychické rovině ony vracejiící se myšlenky, které přirovnáváte k panické poruče, na neurologické a následně verbální úrovni, problémy s řečí. Bez kvalitního, odborného vyšetření, kdy lékaři řeknete narovinu, co se vám stalo, i to, že užíváte marihuanu, se to nejspíš neobejde. Takhle bych na dálku jen "věština z křišťálové koule". Jestli se vyloučí neurologický původ, nejspíš bych si na vašem místě vyžádala doporučení, co dál, případně rovnou zašla do adiktologické ambulance, kde byste mohla o všem ohledně hulení, a nikdo by vás za to nesoudil. Služby ambulancí jsou poskytovány diskrétně a zdarma.
Snad pro tuto chvíli alespoň takto. Budu ráda, když se ozvete, jak se sitauce vyvíjí. A pokud se mohu přimluvit, vyšettření neodkládejte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.