Pomoc
Jessy
Dobrý den už jsem zoufalá a nevím jak mám dál žít a fungovat...jsem drogově závislá už asi 5 let beru nitrozilni pervitin..je mi 20 let ..momentálně se se mnou rozešel přítel s kterým jsem byla 8 měsíců on nebyl narkoman..jsem s toho na dně a resim to drogama..Už toale na me fyzické stránce nechalo dost ošklivé odezvi ve formě bolaku po celém těle často mám i bolesti břicha,..po psychické to taky není vůbec dobrý,skoro vubec nevnímám druhé lidi co mi říkají..kolikrát se třeba fakt hodně snáším vnímat ale často to nejde..
Prosím pořád tě mi co můžu dělat..
Za celou dobu co beru jsem premejslela hodnekrat že s tim seknu..Ale sama to asi nezvládnu,ten přítel co se se mnou rozešel on mi chce pomoct,a taky to byl důvod proč se mnou zkončil.. ze se nemohl kiukat na to jak se nicim..moje druha otazka tedy je:když bych se sama chtěla dostat zte závislostí vo proto můžu udělat abych se jí zbavila nadobro?předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Jessy,
díky za dotaz.
Začnu od konce. Kdyby to bylo tak jednoduché a stačilo by napsat pár řádků rad na inrnetu, tak by nebylo užívání drog obrovským celosvětovým problémem.
Čtu, že vám aktuálně není úplně dobře. Drogy berete od 15ti již řadu let, nyní je vám 20 a už to hodně bolí. Máte v životě velké problémy, rozpadl se vám vztah, máte i další zdravotní komplikace. Souhlasím s vámi, že je nejvyšší čas s drogama přestat. Souhlasím i s tím, že nadobro. Ono to ani jinak nejde. Sama to však nezvládáte. To byste totiž již nyní drogy nebrala. A vy stále berete...
Naprosto vážně a důrazně vám doporučuji obrátit se na odborníky. V Liberci sídlí organizace, která provozuje celou síť programů pro uživatele drog. Určitě se na ně obraťte. Mohou spolu s vámi podrobně posoudit vaši situaci a navrhnou vám ideální způsob řešení. Jsou různé druhy podpory, léčby a terapie u drogových závislostí. Najdete je v Liberci v Rumunské ulici.
Jednou týdně bývají i u vás v Jablonci. Bývá to každé úterý 9-17 hodin, Mgr. Barbora Mrázová, tel. 732 315 970, e-mail: jablonec@advaitaliberec.cz , adresa Dlouhá 1376/25, 466 01 Jablonec nad Nisou.
Další informace, adresy, telefony a způsob, jak pracovníky Advaity oslovit, vyčtete z jejich webových stránek - https://advaitaliberec.cz/centrum-ambulantnich-sluzeb/ .
Moc to neodkládejte... Potkal jsem mnoho lidí podobně zoufalých, jako vy, kteří se z drog dokázali vymotat a dnes žijí zdravý a spokojebný život. Pojďte se k nim přidat. A začněte v liberecké Advaitě.
Rozhodněte se rychle a správně.
Jakub Chudomel