Infekce
Honza
Dobrý den ,muj dotaz se týká přenosu infekce z injekční stříkačky.
Při práci s kolegou jsme našli s kolegou injekční stříkačky. Kolega je v rukavicich odnesl pryč.
Ale pak následně rukavice používal i na práci.
Kontak s různými pracovním nacinim.nasady od lopaty montážní klice atd.Pak se těmito nacinim Samozrejmne pracuje i bez rukavic.
Hrozí nějaké nebezpečí. Mám doma roční holčičku a nerad bych něco podcenil.
Mockrát děkuji za odpověď Honza

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdraví vás, Honzo,
pokud vám jde o infekce přenosné krví, právě v souvislosti s injekčními stříkačkami, které jste s kolegou našli, pak vás mohu uklidnit. Většina infekcí na suchu a vzduchu nepřežije, nemluvě o tom, že předpokládám, že si po práci umyjete ruce. Vaší holčičce tedy nehrozí o nic větší riziko, než když si ji chováte normálně.
O sběr injekčního materiálu se běžně starají měštští strážníci. Mívají k dispozici nádobu, do které infekční materiál ukládají. Můžete se příště obrátit na ně. Případně byste se v podobné situaci mohli kontaktovat terénní program nebo kontaktní centrum, které by se sběrem stříkaček mohly pomoci, obzvlášť pokud jde o místa, kde se injekční stříkačky nacházejí častěji.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.