Zástava
Předávkovaný
Dobrý den, mám malé zkušenosti s pervitinem. Vždycky jsem si šnupnul za 200kc (100mg) a na to jsem si zahulil dělám to od začátku. Bez trávy mi pervitin nic moc nedělá. Tráva ten stav hodně umocní a zintenzivní. Chtěl jsem s kámoškou zkusit co se mnou udělá dávka za 300. Jenže nebral jsem to od dealera, ale řešila nám to jiná kamarádka a ta na to čekala před barákem vařiče takže to bylo čerstvé. Byly tam krystaly a ještě voda ze které se formovaly další. No další den, když jsem jí psal tak se ukázalo, že tam prý klidně mohl být i dvojnásobek. Čili pervitin za 600 a já v domnění, že je za 300 jsem si ho dal celý a na to jsem si zahulil. Byl jsem s tou kamarádkou a seděl jsem na lavičce. Začal jsem být úplně unavený a čuměl jsem před sebe. Myslel jsem si, že jsem jenom hodně zhuleny, ale pak jsem se schoulil a začala mi padat hlava. Na dotaz kamarádky jestli jsem v pohodě jsem neodpovídal. Začal jsem zavírat oči (asi náběh na kolaps nebo ztrátu vědomí),když najednou jsem ucítil jak se mi zastavilo srdce! Doslova jsem vyskočil z lavičky a chtěl jsem se nadechnout, ale nešlo to. Pak se mi srdce rozjelo a já se mohl nadechnout (zástava srdce a dechu tak na 2 vteřiny) chodil jsem tam a zpátky vůbec jsem nemluvil potil se, zvracel a měl jsem pořád pocit, že mi srdce tluče špatně a chvilkama, že ztrácí výkon spomaluje se. Bál jsem se, že umřu a kamarádka vůbec nevěděla co má dělat. I já jsem silně zvažoval záchranku. Tenhle stav trval asi půl hodiny pak jsem se jen potil do toho návaly horka a zimy a přes 2 hodiny jsem musel chodit než jsem si mohl v klidu sednout a hodně moc mi tlouklo srdce. Když jsem se další den dozvěděl, že tam mohl být i dvojnásobek čili za 600 a já jsem zvyklý na za 200 tak jsem se nedivil. No a mě zajímá jestli to jak jsem cítil, že se mi zastavilo srdce (byl to strašný pocit jako, když člověk vypne motor auta všechno se mi v těle zastavilo, včetně dýchání a já necítil nic. Dost mě to traumatizovalo). Prostě jestli to byl jenom pocit vyvolaný drogou nebo jestli to byla skutečnost a opravdu jsem dostal na chvíli zastavu srdce a dechu?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru.
Chápu Vaše zděšení. V každém případě je i s nepříjemným zážitkem, který máte za sebou, signálem, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové a že byste se jim měl napříště obloukem vyhnout, nebo přinejmenším jejich další užití odložit na co nejdelší čas, aby se Vaše tělo i psychika měly šanci zregenerovat. V opačném případě existuje zvýšené riziko, že se bude něco podobného, nebo ještě závažnějšího, opakovat. Od věci samozřejmě není ani lékařské vyšetření, které Vám doporučuji absolvovat.
Co a proč se Vám stalo, odpusťte, nedokáže nikdo, tedy ani my, určit. Příčin mohlo být více. Podle toho, co píšete, není jasné, kolik pervitinu, tedy pokud šlo o pervitin, jste vlastně užil, a nelze ani vyloučit, že mohl být ředěný další nebezpečnou látkou, nebo znečištěný zbytky chemikálií z výroby. Navíc jste drogy "mixoval", což je velice nebezpečné.
Netuším tedy, jestli jste se předávkoval, nebo prošel toxickou psychózou, či obojí. V každém případě drogy nikdy nemixujte, s alkoholem nevyjímaje. Počítejte s tím, že od popsané zkušenosti budete už navždy nést mimořádné riziko, že se Vaše intoxikace bude vyvíjet podobným, nebo ještě nebezpečnějším způsobem, kdy bude ohroženo Vaše fyzické i psychické zdraví, s možnými nevratnými následky, v krajním případě smrtí, a to i při minimální dávce nemixované, "čisté" drogy.
Další možnost, kterou nabízím, je vše osobně, nezávazně, bezplatně a anonymně probrat s pracovníky některé adiktologické ambulance, ambulantního programu, AT poradny, nebo kontaktního centra, o to více, pokud by se potíže, měly po intoxikaci, opakovat, nebo i bez užití drogy pokračovat, či v nejrůznějších podobách a intenzitách vracet.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení a bezplatné služby pro uživatele návykových látek v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí.
Přeji Vám vše dobré, kdyste se potřeboval ještě na něco doptat, napište.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.