Kombinování
Neřeš
Čau potřebuju poradit, vzal jsem si zolpidem mylan (prášky na spaní) a vzal jsem si 2x dávku, mám rozmazané vidění, možná i halucinace, chci se zeptat jeslí si můžu v tomhle stavu zahulit trávu nebo jestli ta kombinace bude nepříjemná. Děkuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Neřeš,
předpokládám, že jste se už nějak rozhodl a situaci "vyřešil". Nicméně ani kdybychom odpovídali včera, nedokázali bychom vám na otázku odpovědět. Kombinování látek mezi sebou nefunguje vždy stejně a jen těžko lze dopředu odhadovat, co se stane.
Mluvíte o užití benzodiazepinů, jejichž užívání je samo o sobě dosti rizikové. I samotné užití marihuany má svá rizika. Vy jste v situaci, kdy jste měl halucinaci a rozmazané vidění, zvažoval skombinování těchto látek. Obě mají vliv na vnímání. Účinek marihuany je dnes o poznání silnější, než dříve. Benzodiazepiny se zpravidla předepisují na vážné potíže se spaním, a měly by se užívat jen velmi krátkodobě. Vliv na spánek má i marihuana.
Při kombinaci takových látek může dojít ne jen k tomu, že se účinek předchozí látky zintenzivní (možná tedy lépe usnete a beze snů se i probudíte), ale zvýší se logicky i rizika související s užitím, mimojiné roste riziko bad tripu, změny vnímání a navazující ztráty soudnosti a kontroly nad svým chováním. Významně roste i riziko rozvoje závislosti. Podoba potíží se může individuálně značně lišit a to i v souvislosti s vaším aktuálním zdravotním stavem (jak psychickým, tak fyzickým), tak stavem orgánů, které látky metabolizující, časovou souhrou užití a nástupu účinků, velikostí dávky jednolivých látek apod.
Pokud užíváte aktuálně a krátkodobě benzodiazepiny z důvodu vážných psychických potíží nebo problémů se spaním, pak vězte, že po vysazení, obzvlášť pokuď budete benzodiazepiny kombinovat s marihuanou (ale i jinými látkami), se potíže mohou vrátit s ještě větší intenzitou. Možná by proto bylo lepší obrátit se na psychiatra, od kterého léky nejspíš máte, případně nějakého vyhledat, situaci s ním konzultovat a pokusit se najít lepší řešení, než kombinování benzodiazepinů s marihuanou.
Rozhodně na sebe dávejte pozor, riskujete svoje zdraví!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.