Začlenění do společnosti
Nicky
Zdravim všechny v poradně a předem díky za odpověď.
Už jsou to téměř 3 roky od mý poslední jízdy a od té doby jsem se pika ani nedotkl. Zbavil jsem se závislosti, stihů, paranoie.. a celkem se začlenil do běžné společnosti.
Zvládl jsem to tak dobře, že ostatní už celkem zapomněli, že jsem kdy s drogami bojoval.
No v současné době to není bohužel tak simple..
Asi před rokem jsem vyhledal pomoc psychiatra a vyzkoušel spoustu různých léků(antidepresiva, antipsychotika)..
No i přesto mám pocit že se můj psychický stav zhoršuje. Běžné věci pro mně začínají být problém, trpím úzkostí a paronoiou z lidí.. a některé dny raději zůstavám úplně doma.
Nevíte o nějaké organizaci, ústavu nebo zda li to řešit přímo s doktorem.. kvůli odůvodnění absence ve škole, popř. zda-li na to mám vůbec nárok.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Gratuluji k zbavení se závislosti na pervitinu! ;) Kromě docházení k psychiatrovi a zkoušení všech možných léků bych Vám doporučila začít s psychoterapií. Vhodné by bylo vyhledat klinického psychologa, který má zkušenosti i s práci na psychiatrii a hlavně aby měl výcvik v nějakém uznávaném směru, nedoporučuji různé alternativní a podobné přístupy. Často léky bez psychoterapie nezabírají. Psychoterapie nezabere hned, je nutné docházet dlouhodobě, ale efekt je pak často trvalý. Určitě doporučuji nejenom jako zbavení se nepříjemných pocitů, ale i jako sebepoznání.
S pozdravem,
VP