Nerozumím chování přítele
H27
Dobrý den, mám podezření že můj přítel užívá drogy. Dříve kokain a MDMA, občas marihuana-to mi řekl. V sobotu bylo jeho chování neúnosné...byl na mě slovně agresivní, měl velké bolesti u srdce a plakal/záchvat, ten večer jsem našla prázné psaníčko a den předtím vypil hodně piva... Zeptala jsem se, zda jsou v tom drogy, ale odpověděl spíše hystericky že již půl roku od našeho seznámení si jistě nic nedal, jen alkohol a občas marihuanu a následně mi předal moč aniž bych o ní žádala/vyprázdnil se předemnou což mi přišlo taky divné...Dvakrát jsem již v jeho bytě náhodně nalezla prázdné psaníčko-prý kamarádi-lízla jsem-jednou hořkost podruhé bez chuti, ale to druhé mělo zahnědlé rýhy...Přes týden je super, ale víkendy jsou celkem mazec...Nechci být jako detektiv, ale uvažuji, že přeci jen pro test skáknu, jelikož se jeho chování podepisuje i na mojí psychice a nechci riskovat svou budoucnost s někým kdo mi v tomhle směru lže a každý víkend je jak vyměněný/nemá cit-je paranoidní a nedávno mi tlakem dokonce poškodil palec a nemohu do zaměstnání-prý jsem mu na výletě chtěla utéct...V tomhle stavu také řídí auto...Žiji v Rakousku...Kdyby mi vše řekl upřímě, tak bych mu byla nápomocna...Myslíte, že pokud mám moč ve sklenici při domácí teplotě již od soboty večer, dá se ještě užívání prokázat pokud teď skáknu pro ten test, eventuelně jaký? A opravdu jsou lidi na tvrdých drogách schopni lhát do poslední sekundy než se vše provalí a riskovat tím partnerku, rodinné vztahy apod.? Rodinu má super/milují ho a on si jich velmi váží...Se svojí bývalou slečnou jeli kokain apod.. Já když tohle zjistím a chová se tak jak se chová tak jsem razantní, ignoruji ho, mám ho na háku na to asi není zvyklý a vztek z jeho strany se zintenzivňuje/potom už jsem taky naštvaná a umím píchnout do vosího hnízda...Pokud se mě stokrát během půl hodiny dotazuje co se stalo, tak ho pošlu někam...nebrečím, nedělám scény, spíše jsem razantní podle jeho slov, ale nevím jak z toho ven. Sama jsem nedávno prodělala rakovinu, úmrtí matky apod. a nechci žít ve stresu/kterého už bylo dosti, ale mám ho moc ráda...Je nějaké řešení, jak z toho ven? Jemu je 30 mě 34-bezdětní...oba pracujeme, zvládáme povinnosti apod...Nejsem abstinent, dám si s ním pivko, ráda zajdu na párty ale nepoznám člověka pod vlivem drog pokud není totál sjetej, že neví která bije-mohu se jen domnívat...Občas mě miluje k zbláznění, občas mě usurpuje a dost nepříjemně nadává do idiotek, psychopatek apod./jen v sobotu což je zajímavé....Já prostě nechápu kde je zakopaný pes a hlavně nejsem tip co si tohle nechá líbit...Nerada bych ho jednou sejmula...Moc děkuji za odpověď a přeji pěkné odpoledne ;-)

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Váš přítel může o víkendu užívat drogy, ale také nemusí. Dokud neuděláte testy, tak si nemůžete být jistá. Moč by se měla skladovat v lednici při teplotě 4-6 C, ale můžete to zkusit, jen výsledek bude těžší interpretovat. Zvyšuje se chyba falešně pozitivních i falešně negativních výsledků. Máte dvě možnosti - buď si v lékárně koupíte testy, tzv. papírky, doporučuji na co nejvíce návykových látek, vyrábí se testy na záchyt 10 nebo 12 druhů drog. Další možnost je odnést moč přímo do toxikologické laboratoře u některé nemocnice, je to ale finančně náročnější a je možné, že by Vás odmítli kvůli špatnému skladování.
Dále, ano, k závislosti patří lhaní, je to obvyklé chování. Závislý často i věří tomu, co říká. Al taky je běžné, že si lidi nepřipouští, že mají problém až do doby, než o něco přijdou - například o rodinu, zaměstnání a podobně. Kromě změn nálad je častým příznakem i ztráta zájmů a koníčků, které člověka předtím bavili.
Chápu, že přítele milujete, na druhou stranu je opravdu nutné si nechat ubližovat? Jak psychicky, tak fyzicky .... podle mě ani užívání drog takové chování neomlouvá, ale samozřejmě je jenom na Vás, jestli Vám stojí za to, být v takovém vztahu. Když zjistíte, že přítel užívá drogy, bylo by vhodné trvat na tom, aby absolvoval léčbu. Jen tak byste mu mohla opět věřit, když bude nadále užívat, tak Vás bude pořád obelhávat.
S pozdravem,
VP