Hubnutí a nízký tlak
Claire
Dobrý den,
je mi 24 let a cca 2 roky jsem příležitostným uživatelem drog. Nejvíce jsem užívala kokain během práce za barem (ne kvůli zábavě, ale vesměs kvůli energii). Alkohol piju výjimečně, nikdy jsem alkoholu příliš neholdovala. Před 2 měsíci jsem s prací za barem skončila, tím i s kokainem. Nemám na něj ani chuť, ani pomyšlení. Přišlo ale několik „večírků,” během kterých jsem ve větší míře začala užívat MDMA a cca jednou týdně pervitin. Jednou týdně je dost obecné, protože jsem si jeden týden dala jednu „čáru,” druhý týden jsem prošňupala 2 dny v kuse.. Nemám absolutně pocit potřeby užívání těchto věcí, ve smyslu závislosti. Uvědomuji si, že závislost může rychle vzniknout, momentálně jsem si zcela jistá, že závislá nejsem. Také jsem si všimla, že typické „perníkové jizvy a znetvoření těla,” jdou ruku v ruce s nespaním. Když jsem to jednou opravdu přehnala, objevily se malé boláky a tělo téměř není schopné zahojit ani běžnou modřinu. Pokud si ale dávám pozor, abych se příliš nepřetahovala a dostatečně se vyspala, tělo funguje zcela normálně, až na věci, týkající se mého hlavního dotazu. Za necelé 2 měsíce jsem zhubla 12 kg. Je pravda, že dřív jsem jedla hodně nezdravě a po opuštění práce jsem jídelníček změnila. Je mi ale jasné, že i tak mají hlavní podíl na úbytku váhy hlavně drogy. Byla jsem dost při těle, takže mám nadruhou stranu z úbytku samozřejmě radost, cítím se dobře. Nepozoruji na sobě snížené množství energie nebo špatné nálady, právě naopak. Začala jsem žít. I tak mám trošku starost, co se může dít s mými orgány (játra, ledviny,..). A co mě trápí nejvíc, je zcela evidentní změna tlaku. S tlakem jsem nikdy problémy neměla, netrpím žádným onemocněním. Poslední dobou se mi ale často motá hlava. Když se zvednu, mám na pár vteřin černo před očima. Děje se to téměř neustále za střízlivého stavu. Nejvíce den po užití drog, ale i když jsem si přes týden nic nedala, pociťovala jsem tyto stavy, dokud jsem se znovu „nesjela.” Chci se zeptat, zda se dá jít někam na vyšetření, kde se dá bez problému přiznat, že je to pravděpodobně způsobeno drogami? Ráda bych zjistila, co se s mým tělem celkově děje, ale nechci lékařům zatajovat ten nejdůležitější faktor a nevím, jak to běžně chodí.
Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zhubla jste opravdu velmi rychle a s tím budou pravděpodobně spojené ii problémy s tlakem. Pokud teď víc užíváte stimulanty, hlavně nárazově ve větším množství, je to obrovský výdej energie pro tělo. A je možné, že zrovna to Vaše ji hůře dočerpává. Jak sama píšete, také to nedáváte bez spánku, ale to se ne vždy povede. Rozhodně Vám Vaše tělo velkými změnami dává najevo, že to s těmi drogami nebude až tak v pohodě. Je možné, že jste zrovně z těch kdo jsou citlivější a mohla byste si přivodit i nějaké trvalejší problémy, to za to snad ani nestojí... Pokud byste chtěla zkontrolovat, jak na tom jste fyzicky, zkuste se obrátit na poradenskou linku Káčka (tel. 602 666 415), mají tam nejaktuálnější síť spolupracujících lékařů, kteří nemají problém s tím, když přznáte braní.
S pozdravem
Jana Žáková