Abstinenční příznaky
Lenka
Dobrý den, chtěla jsem se zbavit závislosti na neurolu, který mě pro arytmie předepisoval kardiolog,a tak jsem si pomocí internetu našla způsob jak z 1,5 mg neurolu přejít na diazepam což se povedlo a úspěšně začala snižovat diazepam.K léčbě jsem se souhlasem psychiatra přidala pregabalin 150/150 mg a dostala se na 2 mg diazepamu a níž to nejde i tak mám stále pocit třesu, což je asi abstinenční příznak.Prosim o radu, jak se diazepamu zbavit, navyšování pregabalinu se bojím,je mi 75 roků a přesto jsem se dala do boje s cílem zachovat kognitivní funkce.S díky Lenka

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
2mg diazepamu je nízká dávka a třes nemusí být ani tak abstinenční příznak, jako demaskovaná úzkost. Často se mluví o fenoménu poslední dávky, která je tak minimální, že v podstatě nemá žádné účinky, ale pacient není schopen ji vysadit, udělat ten poslední krok. Pregabalin na druhé straně také může u některých lidí vyvolávat třes. Zamyslela bych se, jestli Vám za to stojí se těch posledních 2mg zbavovat, protože bez nějakého období nepohody to nepůjde. Pokud jo, zkuste se s Vaším psychiatrem domluvit, jestli by Vám alespoň přechodně nenapsal něco nenávykové na úzkost, např. Buspiron nebo nižší dávku SSRI.
Držím palce, s pozdravem,
VP