Deprese po kokainu
Štěpánka
Dobrý den, začínám mít pocit, že se mi můj život trošku vymyká kontrole, a cítím, že se asi řítím někam, kam úplně nechci... Je to půl roku, co jsem ukončila sedmiletý vztah s člověkem, který by se dal nazvat tyranem. A od té doby prostě blbnu, piju víc, než je zdrávo, jsem promiskuitní, sem tam se přidá kokain... Cítím, že to je špatně, že se tím ničím, ale nedokážu to nějak zastavit. V tu chvíli mě to baví a nepřemýšlím, druhý den se nenávidím a mám výčitky. Navíc se tyhle stavy po kokainu stupňují a prohlubují, tuhle sebenenávistnou depresi mám třeba dva dny... A stejně do toho jdu za pár dní znovu. Co si o tom myslíte? Lidi okolo mě říkají, že je to v pohodě, že se prostě bavím jako každý druhý a nemám důvod mít výčitky. Ale já je mám a připadám si špatná a zoufalá, ale zabrzdit to nějak neumím. Co byste mi poradili? Děkuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Štěpánko,
pokud se necítíte dobře, připadáte si špatná, zoufalá, pozorujete na sobě, že jste promiskuitní, užíváte alkoholu více než zdrávo, k tomu kokain a po té jste depresivní a vše si vyčítáte, pak se nedejte ukolébat tím, že je vše v pořádku. Chápu, že vás tím chce možná okolí podpořit a dodat vám odvahu, možná i potvrdit, že jste udělala dobře, když jste se rozešla s partnerem - tyranem. Nicméně vám není dobře a to je to hlavní. Vztah s někým, kdo vás týrá, člověka hluboce poznamená. Často jde o vztah srovnatelný se závislostí. A jestli se ptáte, co dělat, navrhla bych vám zkusit vyhledat terapeuta/terapeutku, kteří by vám byli oporou na cestě vyrovnávání se s minulostí, pochopení souvislostí se současnou situací, a hledáním své cesty do budoucna. Co vy na to?  Dávala by vám  taková forma pomoci smysl? Tušíte kam se obrátit? Nebo byste stála o nějaké doporučení? Pokud ano, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, případně jestli jste schopná platit si terapii soukromě (ceny jsou od 700,- za jedno sezení (většinou 45-50 minut).
V krátkosti tedy alespoň takto. Budu ráda, když se ozvete, jak jste se rozmyslela.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.