Stav po snupnuti
Neladenisa
Dobrý den ,
Bydlime spolu s kamarádkou a máme obdobi kdy požíváme pervitin. Kouřením a nosem. Bereme ho 2 dny pote 2 dny pauza. Beru vetsi davky než kamarádka. Vzdy je Veselá a drogu chce.pote co si drogu da i v malem mnozstvi do nosu. ..Po chvíli začne byt važna a začne říkat že jinak dýchá jinak než ja. Když na ni sáhnu dýchá naprosto normálne má tep jako ja. VysvětlujU ji ze ji nic není ale je to pořad dokola trvá to hodinu a nikdy se ji nic nestalo jak tvrdi ze nemůže dýchat a spoustu dalšího. Myslíte že jde o sugerace? Je nám 22 let Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s kamarádkou skutečně děje. Zda jde o nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika...
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy poté sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by šlo v tomto případě o tento problém, bylo by rozumné pervitin vysadit. Neumím si, ale představit, jak moc by to bylo pro kamarádku obtížné nebo ne (?). S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doporučuji, aby nasadila vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravovala, dodržovala pitný režim (nealko - ne colové nápoje a ne energydrinky), může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Stejně tak by nebylo od věci navštívit lékaře a vyloučit, případně potvrdit, somatické příčiny.
Kamarádka klidně může napsat sama a více popsat co prožívá, vyřiďte jít to.
S pozdravem, MK