leky
Hana
Dobry den. Nejprve vam chci moc podekovat za vyslyseni.. Zaldiar jsem uplne vysadila a byla jsem tak osvobozena!!! Jenze...bolesti ruky a patere jsem nezvladala, abych normalne zila ortoped me poslal do centra bolesti a tam jsem dostala DORETU 3×denne a Lyricu 2×denne 150.Pak leky na spani-ty neberu. Je to uz nejaky tyden a ja jen zvysuji davky. Kdyz malinko snizum..abstaky. Zase to same. Boze..uz fakt nemuzu. Bez leku nemam normalni zivot a ted nedokazu snizit aspon na davku urcenou lekarem. Jsem v pasti.Vsem vam preji pekny den.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Milá Hano,
i když se v tuto chvíli možná cítíte v pasti, chtěla bych vás povzbudit - určitě se najde způsob, jak zvládnout zmírnit bolesti a zároveň zajistit, že se budete cítit dobře, Myslím, že by bylo dobré, abyste si pro začátek na rovinu promluvila s lékařem/lékařkou v ambulanci bolesti - řekla, jak vysoké dávky léků teď skutečně berete a jak se celkově cítíte. Nevím, jak moc jste dávky zvýšila - jestli jen tak, abyste necítila bolesti, nebo jestli máte tendenci zvyšovat pořád dál až za běžné léčebné rozmezí. Také neznám konkrétní dopady na vaše fungování a váš život. To vše by bylo dobré s lékařem probrat, abyste mohli společně posoudit, zda vám tyto léky více dávají, nebo berou.
Pokud se obáváte, že vás léky ovlivňují příliš negativně, že jejich užívání nemáte pod kontrolou, mohla by vám násleně pomoci i konzultace s někým se zkušeností v oboru adiktologie - terapeutem, adiktologem či psychiatrem. Není nad osobní setkání - může vám pomoci si uspořádat myšlenky a situaci vidět více z nadhledu. Zároveň vám terapeut může poskytovat potřebnou oporu. Rádi vám pošleme kontakty ve vašem okolí.
Bohužel nejsem odbornice na léčbu bolesti, ale způsobů mírnění bolesti je mnoho a já věřím tomu, že i pro vás se najde ten, který vám bude vyhovovat.
Držte se!
Zdraví
T.E.