Budoucnost
Kocka
Dobry Den! Mam pritele, ktery byl drive zavysli na Pervitinu. Pak sel do lecebny. A ted si da tak jednou za pul roku (poznala jsem ho az po leceni). Chtela bych se zeptat, jak hodne ho to nici, kdyz si da jednou za 5 mesicu. Je to pro nej stale nebezpecne? Je mozne ze znova vznikne zavislost? Taky planujeme jednou svatbu a deti. Myslite, ze uzivani Pervitinu ma nejaky vliv na plodnost, nebo na zdravi narozenych deti? Take se asi brzo budeme stehovat za rodinou do zahranici a pokud vim, Pervitin je jenom ceska droga. Co by si mohl jineho dat, co by ho uspokojilo, kdyz tam nesezene Pervitin? Myslite, ze tim ze tam nemaji Pervitin by se konecne mohl svoji zavyslosti nadobro zbavit, nebo jak to je? Predem vam moc dekuju.

Odpověděl: Jakub Minařík
S někým, kdo po léčbě není chopen plně abstinobvat, i když je to jen 1x za 5 měsíců bych si rodinu plánoval moc opatrně. A mám doplňující otázky:
1. Abstinuje plně od ostatních drog (včetně alkoholu)?
2. Jak víte, že to je jen 1x za 5 měsíců?
3. Kolik let to už takhle zvládá?
Pro vysvětlení. Závislost je chronická nemoc, to znamená, že se z ní nevyléčíte, jen v danou chvíli není aktivní a vy abstinujete. Pokud ale občas drogy užíváte, stoupá riziko, že dojde znova k pravidelnému užívání, protože nebudete schopna zvládnout chutě. A pervitin v zahraničí seženete. A i jiné drogy s podobným efektem, třeba kokain.
Jestli mohu mít doporučení, pokuste se s partnerem zajít tam, kde se léčil a probrat současnou situaci. To je asi způsob, který vám pomůže zjistit jak se věci mají a pro případný společný život mít jistotu že se na partnera můžete spolehnout. Držím vám palce.