Usta
Kokot
Po uziti nekterych drog np. Pervitin extaze se mi loupou rty a ujizdeji usta ( mam jeden ret vic napravo a druhy na levo) a ani so to neuvedomuju
Proc se mi to deje?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
součástí extáze je často i stimulační složka, né úplně nepodobná pervitinu. Předpokládám, že princip u obou drog by proto mohl být stejný.
U dlouhodobých uživatelů drog můžete často pozorovat jakousi "vykroucenost", zvláštní způsob pohybu končetin, který je poměrně nápadný. Někdy se ale také objevuje v oblasti úst - člověk nezvykle křiví ústa, často olizuje rty apod. U některých lidí zůstává tento způsob mluvy i po vysazení.
Neznám přesně princip, na základě kterého k tomuto jevu dochází. Předpokládám, že celá věc souvisí s neurotoxicitou pervitinu a podobných drog, kdy dojde do určité míry k ovlivnění motorických center nervového systému. Pocit sucha v ústech je u pervitinu také velmi častý. Pokud po užití nezvykle pohybujete rty, možná souvisí i jedno s druhým - křívení úst, soustředění se na něj, častější olizování rtů, rychlejší dýchání, mluvení, vede k opakovanému dráždění a vysychání rtů a točíte se v kruhu. A ano, často je to naprosto nevěděomé a mimo kontrolu uživatele. Zkuste se někdy podívat na někoho, o kom víte, že užívá pervitin dlouhodobě, jistě si pohybů všimnete.
Pomoci by vám mohlo urychleje drogy vysadit a dát mozku čas se zregenerovat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.