Samota a drogy
Ptáček
Dobrý den, před čtyřmi měsíci se se mnou rozešel přítel. Zůstala jsem sama v bytě, kde mi je často smutno a chybí mi dotyk, obejmutí, pohlazení... Všechny kamarádky jsou zadané a volný čas tráví s partnerem. Mám pocit, že mám všeho dost. Chtěla bych třeba na dovolenou k moři, ale nemám s kým jet ani na výlet. Před půl rokem jsem poznala holku, s kterou si rozumím. Párkrát jsme spolu měly pervitin a šly na párty. V poslední době se to zintenzivnilo na jednou týdně. Na dojezdech mi je ještě hůř, nemůžu spát a samota je strašná. Nechci, aby si toho někdo všiml v práci a taky jsem protivná a nemám náladu na lidi. Zároveň ale nechci být ani sama. Drogy brát nechci, ráda bych měla partnera, s kterým bychom mohli všechno podnikat spolu. Nevím, jak z toho ven :( Prosím, neraďte mi navštivte naši poradnu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
píšete, že se s Vámi rozešel přítel před čtyřmi měsíci. Zároveň zmiňujete novou kamarádku, se kterou jste se potkala před šesti měsíci a se kterou se bavíte akcemi a pervitinem...má rozchod s novou kamarádkou a novým životním stylem nějakou souvislost?
Dále popisujete, jak se Vaše konzumace intenzivní. Obávám se, že se řítíte do velkého průšvihu. Začít koketovat s drogami v nějakém nelehkém období, což rozchod je těžké období, nemůže vést k ničemu dobrému. Snadněji se člověk dostane do návyku, protože útěk z náročné reality je možná nějakým způsobem v tu chvíli zajímavější, snadnější, možná méně bolestný...
Ráda byste drogy nebrala, ale berete je. Obávám se, že pokud se i nadále budete stýkat s touto kamarádkou (nebo jinou, která užívá drogy), jen těžko se budete snažit o abstinenci i kdybyste sebevíce chtěla.
Pocit samoty je skličující. Také chápu, že po rozchodu není člověku nějaký čas dvakrát do smíchu, ale utápět se v pocitu marnosti a přebíjet prázdno drogami také není řešení, ale to asi víte, proto jste napsala...
Ráda bych Vás podpořila, ale uvádíte, že nikam osobně chodit nechcete, to respektuji.
Nevím toho o Vás moc a s minimem informací těžko napsat konkrétní účinnou radu, která Vás povzbudí a nakopne k tomu začít něco se sebou dělat. Zkuste o sobě a o tom co prožíváte napsat víc. Lze využít skrytá poznámka, která není součástí veřejné části webu, nikdo ji tedy neuvidí (jen pracovníci této Drogové poradny).
Mějte se zatím fajn, Markéta