Rok čistá
Alena10
Dobrý dne, už jsme rok čistá. Začala jsme podnikat. Mám skvělou rodinu i přítele, ale poslední dobou nemyslím na nic jiného než si dát. Už jsme měla i několik zabalené věci a chtěla jsem se vrátit k bývalému životu. Co mám dělat. Už nemůžu dál..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Aleno,
jsem ráda, že píšete.
Před rokem jste přestala brát drogy, začala podnikat, máte rodinu, přítele ... poslední dobou se vám ale velmi intenzivně vrací chutě na drogy. Kdy to začalo? Jak dlouho to trvá? Začala jste abstinovat během docházení do nějaké léčby? Co bylo to, co vám drogy dávaly? Děje se poslední dobou ve vašem životě něco, co by mohlo s návratem chutí souviset? Po čem se vám stýská?
Chápu, že je pro vás současná situace velmi těžká a umím si představit, že jste zoufalá. Rozumově víte, že to není dobrý nápad, ale pocitově se nejde těch chutí jen tak zbavit. Je to tak?
Kromě toho celou situaci ale zároveň vnímám jako obrovskou výzvu a příležitost (zkusit přijít na to, co vám vlastně v životě chybí, nebo co se děje, že se chutě vrací), a posunout se dál, povyrůst!
Někdy je jednodušší se vrátit k drogám, než hledat smysl v tom, co dělám a kam mířím. Někdy je běžný život bez drog příliš šedivý a nudný, možná i trochu smutný a bez energie. Jindy jsou drogy dobrý únik před stereotypem a nalajnovaným životem, nebo třeba i nějakým velkým rozhodnutím. Nevěřím tomu, že by návrat chutí byl náhoda. Vy ano? Umím si představit, že je lákavé se chutím poddat a nemuset bojovat, nic řešit o ničem přemýšlet.
Rozhodnutí, co dál, bude nakonec na vás. V podobných situacích ale většinou radím ... proč nevyzkoušet něco jiného než drogy, k drogám se můžete nakonec kdykoli vrátit ... co třeba nějaká psychoterapie, zaměřit se na sebe samotnou, sebepoznání? To chce ne jen pořádnou dávku odvahy a odhodlání, ale i vytrvalost, otevřenost a upřímnost. Dávalo by vám to smysl? Chtělo by se vám?
Budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslela a co se děje dál.
S pozdravem a přáním odvahy, vyzkoušet něco jiného než drogy,
Gabriela Minařík.