pervitin je zlo
lucinaac
prosim, bratr 22let uziva delsi dobu pervitin..do toho pije..kouri..driv hulil travu..ale ted uz pry ne. Tvrdi ze se odjakziva nedokatal zaclenit do spolecnosti a vavit se..proto zacal..rika ze je asocial..bez toho pry nemluvi..nic ho nebavi..vse je na nic..v praci nikde nevydrzi..nic pro nej nema smysl..ted poznal holku ktera tvrdi ze mu pomuze...tak snad se toho nka chyti..rika ze mu na sobe nezalezi..ze neni nic...ze nema pro koho zit..a nejradsi by si hodil..Byl jednou u psychiatricky, kdyz chytl schyzu-tak jsme to poznali...Ale tvrdi ze mu nepomuze..ze ho narve praskama a ty on nechce...Tvrdi ze se z toho chce dostat..ale nic nedela..ted je zas bez prace a je mu to nak jedno..Chce se z toho dostat..ale na lecbu nechce.. Prosim co delat dal? dekuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Luccinaci,
díky za dotaz.
Situace s bratrem, kterou popisujete, je neveselá. Musíte zblízka sledovat, jak se ničí a přitom fňuká. Nabízenou pomoc odmítá, stejně tak psychiatrickou medikaci. Slibuje, že přestane sám, ale nic pro to nedělá. To není příjemné sledovat. Základním předpokladem změny u uživatele drog je jeho vlastní potřeba něco změnit. Většinou proto, že ho užívání drog již příliž bolí, že se dostal na ulici, nebo mu hrozí či již byl ve vězení, nebo mu kolabuje zdraví - často jde o kombinaci těchto vlivů. Je na dně a nemůže dál..., což je vlastně ideální stav pro růst, pro vzepětí, pro odražení se ode dna. Ale nejdříve se na to dno musí dostat. A to bývá pro nejbližší velice těžké - sledovat, spoluprožívat, někdy i být obětí trestné činnosti.
Co v tuto chvíli dělat s vaším bratrem přesně nevím. Buďte mu nablízko, ať až se ozve, že chce, můžete mu pomoci zprostředkovat odbornou pomoc. Materiálně jej nerozmazlujte (jídlo, zázemí, peníze, ...), protože tak oddalujete jeho "pád na dno".
A hlavně - a to vám opravdu doporučuji, poohlédněte ase po odborném poradenství pro sebe. To prostě proto, že sledovat či "doprovázet" bratra  na cestě jeho drogové kariéry je velmi zraňující.
V Praze provozuje SANANIM odborné pracoviště Poradnu pro rodiče. je určena právě pro rodinné příslušníky uživatelů drog. Rozhodně vám doporučuji Poradnu kontaktovat a sejít s někým. Najdete je v Žitné ulici. Přesnou adresu, kontaky, a další informace najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html  .
Neodkládejte to...
Pokud byste se chtěl/a ještě na něco doptat, určitě napište.
Jakub Chudomel