Pískání v uších na pervitinu
Nikolka83
Když o víkendu(čtvrtek-pondělí) šňupu a kouřím pervit.Tak mě pak často píská, hučí v uších.Za jednujízdu padne 0,5g často za 2hodiny už nic nemám:_) Taky mám teď často ucpaný nos takovým zvláštním hlenem, který se objeví hned po první čáře. Do toho ještě hulím sknk a piju alkohol. Takhle to dělám už 10.rokem.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Nikolko,
přesně nerozumím, na co se ptáte.
Píšete, že za jednu jízdu během dvou hodin padle půl gramu pervitinu. Zároveň říkáte, že užíváte o víkendech ... od čtvrtka do pondělí, tzn. už je víc než jen víkend, to je v zásadě 5 dní v týdnu. Možná máte 2-3 dny na zotavenou, ale minimálně den z toho jste na dojezdu. Tělo ani mysl nemá v tomhle režimu nejspíš vůbec čas na zotavenou. Není výjimka, že už po dvou dnech bez odpočinku a při opakovaném užívání začne člověk jinak myslet, má narušené vnímání. To by mohlo vysvětlit pískání a hučení v uších. Ale nedivila bych se, kdybyste to cítila i při prvním šňupnutí - pervitin zrychluje srdeční tep, bystří smysly, nabuzuje a připravuje tělo k útoku nebo útěku ... v takových chvílích člověku může huček nebo pískat v uších. Navíc po pár dnech už jste krůček od bludů a toxické psychozy. To, že máte po šňupnutí hlen v nose, nejspíš souvisí s reakcí sliznice na znečištění ... a dost možná i nějakou alergickou reakcí, případně poškozením sliznice. Pervitin ji může hodně poničit, naleptat. Určitě by bylo dobré si dávat pozor, není od věci zkusit nějaký šetrný nosní olejíček, který podpoří hojení, a sliznici zvlhčovat (Coldastop a Euphorbium, například, obé koupíte v lékárně).
Jinak by samosebou pomohlo dát si nějakou delší pauzu, aby mělo tělo (a tedy i nos) a mysl čas regenerovat. Užíváte opravdu často, vnímáte už i některé nevýhody a přesto v užívání pokračujete. Dost možná máte nakročeno k závislosti. Nebylo by lepší to zarazit včas? Určitě by bylo možné to, co vám v životě chybí a co u pervtinu hledáte, najít i jinde. Možná pracněji - o tom žádná, ale nestálo by to za pokus?
Samosebou je rozhodnutí, co bude dál, zcela na vás. A tak ať už se rozhodnete jakkoli, budu ráda, když napíšete, na co konkrétně se chcete zeptat, nebo jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.