Marihuana a řízení
Tom77
Dobrý den, dozvěděl jsem se, že i když člověk nehuli delší dobu např tři týdny nebo i více, stejně může nalizat a namertit v krvi thc. Já hulil přes rok skoro denně, většinou češtinu, žádné lampy, potřebuji kvůli práci řídit a nemůžu si dovolit přijít o papíry. Přece mi nemůžou vzít papíry, když jsem tři týdny a více nehulil a v době jízdy nebyl pod vlivem. Nemám v plánu začít opet hulit, jen mám strach teď jezdit, protože nechci přijít o papíry. Jak to tedy je? Přece to thc nemůže být v krvi a v tucích tak dlouho, to by bývalý "každodenní hulic" nemohl jezdit nikdy. Děkuji za váš čas

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
na podobný dotaz jsem odpovídal. Níže posílám okopírovanou odpověď.
Máte v podstatě pravdu. Tuková tkáň vytváří depa pro kanabinoidy a postupně uvolňuje látky zpět do krevního řečiště. Pokud chcete mít jistotu, že v krvi nemáte nadlimitní množství THC (dle Nařízení vlády č. 41/2014 Sb. o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou, je u THC limit 2ng/ml) většina toxikologických laboratoří při velkých fakultních nemocnicích nabízí možnost testování v režimu samoplátce a umožňuje si test sám zaplatit. Takový test se stanovením koncentrace THC v krvi je v řádu tisíců korun. Jindy však bohužel nebudete mít zcela jistotu.
Je opravdu těžké říci, jak dlouho bude trvat vyloučení z těla. U lipofilních látek (látek, které se v těle deponují v tukových tkáních) je vylučování opravdu velmi obtížně odhadnutelné. Nicméně bych předpokládal, že po několika týdnech totální abstinence od THC by mohla být hladina již nižší než udávaný limit. Ale opravdu není cesta jak si to jinak ověřit než testování z krve, bohužel...
Kdysi JXD udělal takový pokus a nechal se otestovat a změřit hladinu THC po nějaké době abstinence. I přes abstinenci (jak dlouhá abstinence byla už si přes nepamatuji, mám pocit, že týdenní) byla jeho hladina (ale ruku do ohně bych za to už nedal) 4ng/ml THC. Publikoval o tom článek, možná půjde ještě na internetu nalézt...
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec