Otázka
Zuzana
Dobrý den, chtěla sem se zeptat když jsem drogově závislá na heroin a chci to léčit a přestat, tak zda mi budou odebrány děti a půjdou do péče otci který o ně bojuje a chce mi je odebrat? Nechci o ně přijít. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Zuzano,
pokud se užívání provalí, rozhodně by bylo lepší, kdyby se provalilo s tím, že závislost řešíte a snažíte se abstinovat. Ovšem jak spor o děti dopadne dopředu nelze říct. Samotné užívání drog z vás notně nedělá horšího rodiče než je otec, ale rozhodně vám na důvěryhodnosti nepřidává.
Pokud byste chtěla situaci řešit, zjistit podrobnosti, co by který krok pro vás znamenal, jaké máte možnosti ohledně léčby (exituje i možnost léčby společně s dětmi v rámci Terapeutické komunity Karlov), jaká máte možnosti spolupráce s dalšími orgány v případě soudního sporu o děti apod., a na začátku třeba i nezávazně a anonymně konzultovat, můžete se obrátit na kolegyni Ilonu Preslovou, která se této problematice dlouhodobě věnuje. Vede Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, zde přikládám kontakty:
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Zde najdete podrobnější informace o tom, jakou pomoc nabízí.
V tuto chvíli tedy alespoň takto. Budu ráda, když napíšete více, třeba i do skryté poznámky a nebo zkuste sebrat odvahu a obrátit se na kolegyni Ilonu Preslovou.
Nevzdávejte se, děti i vaše zdraví za to stojí!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.