Chutě
Honza 34
Dobrý den, 2,5 roku abstinuji, bral jsem kokain. I po takto dlouhé době občas přijdou chutě. Slyšel jsem že spouštěč chutí může být i energeticky napoj, steroidy a další, může to být i zelený čaj nebo káva ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Honzo,
mohlo by to tak být. Ale spouštěče jsou značně individuální záležitost. Chutě se mohou objevit prakticky kdykoli - spouštěč může být cokoli - vůně, hudba, osvětlení, ale pak i zjevnější věci jako je třeba alkohol, nebo třeba právě káva nebo čaj. Teoreticky by to mohlo být tak, že nabuzení zeleným čajem nebo kofeinem ve vás vyvolá chuť to ještě posílit. Pozorujete to právě v této souvislosti?
Jinak gratuluju k dvouleté abstinenci. Možná to, že se chutě vracejí, je jakési znamení, že vám v životě něco chybí, něco postrádáte ... může to být vzrušení, ale i něco úplně jiného. Zvažoval jste zkusit tomu přijít na kloub? Zkoušíte třeba nějaké sebepoznávání, máte zkušenost s terapií? To jsou podle mého bezpečnější cesty, jak přijít na to, co potřebuju a co mi udělá dobře. Co vy na to?
Zdraví,
Gabriela Minařík.