Proč už nemůžu papčit
PePe
Zdravíčko, před necelým týdnem jsem udělal osudovou chybu, a sice, že jsem požil Pervitin, do toho hulil a chlastal, na druhý den jsem chytil tetanický záchvat a v křečích mě odvezli do nemocnice. Tam ze mě ty látky dostali, pár hodin si mě tam nechali a odvezli domů. Od té doby kdykoliv si dám jen minimální šluk, tak se mi nehorázně rozbuší srdce a pomalu chytám zase záchvat. Sice ho vždy zastavím, ale logicky z toho už pak zkuřený nejsem a je to tak zbytečné. Napadlo mě, že je to jen tím stresem ( tetanií ), jenže stejný výsledek je, ikdyž si to dám kopletně vklidu, což znamená, že to ze mě dělá automaticky abstinenta. Hulit nepotřebuju, ale mám to sakra moc rád... Uživatel perníku nejsem a nikdy jsem nebyl, bylo to poprvé a naposled. Obracím se na vás s pomocí, jestli má někdo další takové zkušenosti. Pomine někdy to bušení srdce a budu moct zas někdy hulit ? Nebo popř. existuje třeba nějaká syntetika se stejnými účinky, ale né s tou Arytmií ? Nebo je to fakt jen o té psychice a potřebuji jen překonat ten stres z toho, že ten záchvat znovu dostanu ?
Pomůže mi jaká koliv rada, hulil jsem skoro 7 let, s hulením jsem začal dřív než s alkoholem a tabákem a tak mi to samozřejmě chybí...

Odpověděl: Amrit Sen
PePe, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Ať už měla jakoukoli podobu, projevila je jakkoli a snad vyústila v tetanický záchvat, prošel jste toxickou psychózou.
Situace, stavy, ani příběh, nejsou nijak vzácné, s obdobnými se setkáváme, bohužel, až příliš často.
Vrátit, co se stalo, nelze. S velkou pravděpodobností patříte k lidem, kteří v sobě z nejrůznějších důvodů nosí předpoklady k psychickým poruchám, které intoxikace pervitinem nastartovalo.
Nezbývá, než se smířit s tím, že od neblahé zkušenosti se Vám po požití především halucinogenů, psychostimulantů, nebo THC, natož po kombinaci drog, může kdykoli stát, že se zblázníte, a to i při minimálním množstvím toho nejčistšího "materiálu", v krajním případě nadobro.
Tedy že se po dalším excesu, nebo kdykoli jindy, rozvine či prohloubí psychické onemocnění, které bude náročné a obtížné léčit, bez záruky, že se ještě někdy úplně uzdravíte, a to i v případě, že byste následně už nikdy žádné drogy neužil.
Doporučuji Vám uchopit zkušenost jako jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že už stačilo, že jste si drog užil dost a čas se s nimi rozloučit, právě uzrál.
Pokud tomu budete nakloněn, ale z jakýchkoli důvodů nebudete schopen přestat užívat, vyhledejte odbornou pomoc, kontaktuje pracovníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak na to, aby Vám bylo lépe, pomohou a podpoří Vás. Můžete si vyjednat průběžnější konzultace, za mě se Vám rozhodně budou hodit a budete je potřebovat. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Nepropadejte panice, pokud se úplně, nebo aspoň na co nejdelší čas vyhnete všem psychotropním látkám, včetně alkoholu, měl byste být nejpozději v horizontu dní v pořádku, kondici a fit.
Pokud by měly potíže přetrvávat v horizontu týdnů, vyhledejte lékařskou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, vybalte karty na stůl a nechte si pomoci. Díky vhodné terapii při abstinenci od drog a vhodné, nejspíš přechodné psychomedikaci, by se Vám mělo velmi brzy ulevit.
Psychiatr - adiktolog, bývá nejčastěji součástí týmů zdravotnických i nestátních pracovišť, které se zabývají léčbou závislosti a poskytují škálu dalších služeb lidem, kteří mají s užíváním návykových látek zkušenost,
podobně i jejich blízkým.
Znamená to zavolat a zajít do některé z adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, nebo do obdobné služby.
Když napíšete v jakém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky a bezplatné služby v okolí a dosahu, které můžete využít i anonymně, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud by Vám bylo zle, projevy nepolevovaly, nebo se měly v nejrůznějších podobách, intenzitách, či periodách vracet, vyhledejte jakoukoli lékařskou, nejlépe psychiatrickou pomoc bez odkladu.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.