Rivotril + Kventiapin
Michal
Dobrý den můj dotaz je prostý...potencují se navzájem psychofarmaka Rivotril a Kventiapin konkrétně Ketilept či nějak navzájem ovlivňují/kontraindikují? ( neptám se se záměrem zneužívání léků, ale k léčbě duševních obtíží). A když už píši optám se ještě na uživání alkoholu na tyto léky, samozřejmě vím, že se nedoporučuje pít na léky ať už kvůli zvýšené sedaci a zátěže na játra, ale bavím se o 1-2 alkoholickém nápoji - (pivo) Děkuji mnohokrát za odpověď a za Vaši práci a snahu pomoci.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
samozřejmě, potenciace účinků clonazepamu a quetiapinu existuje. Nicméně tato kombinace je relativně běžná s tím, že clonazepam by se v psychitrické indikaci neměl užívat déle než několik týdnů včetně postupného vysazování a posléze, pokud je nutné, být nahrazen léčivem vhodným pro dlouhodobé podávání.
Pokud jde o konzumaci alkoholu. Přesně jak píšete, obecně se nedoporučuje. Ať už z důvodů, které zmiňujete či z důvodů, které souvisí s vlastním onemocněním, protože u některých onemocnění je alkohol sám o sobě kontrindikovaný - pro možnost zhoršení situace atd.
Z toho co píšete, bych si dokázal představit, že máte problémy se spánkem - alkohol by se při těchto problémech neměl užívat, protože může tyto problémy prohlubovat/zhoršovat, o velmi mírné konzumaci je možné se domluvit s ošetřujícím, na druhou stranu rozhodně by se neměl konzumovat před spánkem...
Staší takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec