Pervitin
Filip21
Dobrý den jsem občasný uživatel drog. Marihuana 2-3x měsíčně a extaze 1-2x měsíčně. Docela mě láká zkusit pervitin, ale pouze zkusit. Pokud to má člověk v hlavě srovnané je možné si dát pervitin pouze jednou a už nikdy nebo je riziko, že bych do něho spadnul?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Filipe,
díky za dotaz.
Znám tu zvědavost, kterou popisujete. Pracuji v terapeutické komunitě pro závislé, kde jsou i mnohaletí uživatelé pervitinu. Hodně opotřebovaní, se zkušenostmi, které nikdy mít nechtěli. Například s vězením. A stojí je to obrovské úsilí, aby se ze závisloti dostali. Je jim mezi 30 a 40  lety a jsou opět na začátku, jenom jim život už trochu poodjel. Jednoduché to rozhodně nemají. Ale ani jeden z nich, když začínali, neplánoval, že skončí jako zoufalá troska. Řada z nich to chtěla, podobně jako vy Filipe, jen ochutnat.
Zvažte, zda vám to stojí za to riziko. Nerad bych vás za pár let potkal v komunitě, pokud se toho ovšem dožijete.
S pozdravem Jakub Chudomel