Re: Zvláštní pocit po MDMA
Unnamed
Milá Gabrielo,
nenašel jsem zde na Vás žádný kontakt ani jinou možnost, jak reagovat na již zodpovězený dotaz, tak snad nevadí, že reaguji tímto způsobem a věřím, že se k Vám má zpráva dostane. Předně Vám mockrát děkuji za odpověď, která mne i celkem uklidnila.
Mluvit o svém aktuálním stavu nemám problém, probíral jsem to s kamarády, kteří to však berou na lehkou váhu, upřímně se ani nedivím, jelikož navenek působím poměrně normálně :). Velkou oporou mi je přítelkyně, která se snaží mi co nejvíce pomoci, abych byl v pohodě. Žádné jiné drogy opravdu neberu, ani alkohol, pouze dost kouřím (před tímto stavem jsem se víceméně úspěšně snažil přestat :). Pravidelný režim mám, snad kromě jídla, jelikož nepociťuju moc hlad; meduňku určitě koupím.
Upřímně stále přemýšlím, do jaké míry tento stav můžu sám ovlivnit a do jaké míry to musím prostě přežít, než to přejde. Možná by mi i nějaká odborná konzultace pomohla (obecně mám problém s tím, že zpochybňuji názory lidí okolo mne, dokud si o tom nepromluvím s odborníkem, což se mi děje i nyní a je to i jeden z důvodů, proč jsem Vám napsal :). Mohl bych Vás tedy požádat o nějaká doporučení? Žiji v Brně, často jezdívám i do Prahy, ale to většinou o víkendech, takže Brno by bylo pro mne s ohledem k práci přijatelnější (jestliže ale například znáte někoho opravdu dobrého v Praze, rád si kvůli tomu udělám volno :).
Ještě jednou mockrát děkuji za Vaše rady a čas, velmi si toho vážím

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Unnamed,
dotaz se ke mě bez obtíží dostal, takže ještě jednou díky. Jsem ráda, jestli vás z mé odpovědi aspoň něco oslovilo.
A k věci - ono se to těžko rozlišuje, jestli se v tom stavu držíte sám a do jaké míry to můžete ovlivnit. Ať už to je jakkoli, pokud se nechá něco tak "drobného" přejít do chronické fáze, často se potíže nabalí a cesta ven je pak zbytečně složitá. Takže návštěva odborníka mi přijde zcela na místě. Je ovšem trochu nešťastné, že většina lidí má celkem plno a moc nových pacientů nebere. Nedejte se proto při telefonátu odbýt a buďte vytrvalý, případně chtějte doporučení na někoho jiného (třeba i placeného). Kontakty v rámci Brna přikládám a držím palce, aby se vše brzo srovnalo.
Jako první bych zkusila ambulaci AT Brno od organizace Podané ruce. První kontakt je právě na ni:
PSYCHIATRICKÁ AT ORDINACE (BRNO) Podané ruce
Služba poskytuje psychiatrickou odbornou péči - formou ambulantní, konzultační pro problémové uživatele návykových látek, zejména závislé s problémy v oblasti duševního zdraví a potřebou psychiatrické ambulantní intervence.
V rámci služby je poskytována substituční léčba buprenorfinem (Suboxone, Subutex), psychiatrické poradenství a psychoterapeutické vedení případu.
www.podaneruce.cz
Hapalova 22, Brno | + 420 777 916 263 | + 420 541 226 070 | psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Brno, AT ambulance při Psychiatrické klinice Fakultní nemocnice Brno
AT ambulance
Jihlavská 20, Brno, 625 00
Tel.: 532 232 094, 532 232 051
specializovaná ambulance pro nemocné se závislostí na alkoholu a pro nealkoholové toxikomanie, St 8:00-15:00 h
MUDr. Zuzana Hogenbuchová
www: http://psychiatrie.med.muni.cz/
Brno, Adiktologická ambulance
Remedis, s. r. o.
Ambulantní program
Bratislavská 41, Brno, 602 00
Tel.: 720 071 462
Ambulance je určena dospělým uživatelům návykových látek (včetně alkoholu a tabáku) i patologickým hráčům. Cílem je i spolupráce s osobami blízkými a se sítí dalších specializovaných služeb (adiktologických, zdravotních i sociálních).
Bc. et Bc. David Věchet
www: http://www.remedis.cz/
Doufám, že budou mít někde brzy volný termín a hlavně, že vám bude lépe.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.