Weed
lukaso
Zdravím, tady na webu jsem v jedné vaší odpovědi četl, že po dlouhodobém užívání marihuany dochází k úpadku osobnosti a k demenci. Zároven jsem našel studii o tom, že po vysazení marihuany se po určité době, narozdíl od alkoholu, vrací všechny kongnitivní funkce do normálního stavu. Sám jsem hulil 7 let pravidelně a před 2 měsíci jsem přestal. Ted shánim veškeré informace ohledně tématu. Můžete mi říct, odkud máte informace o úpadku osobnosti? Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, lukaso,
nevím, v jakém dotaze jste zmínku o demenci a úpadku osobnosti dohledal. Těžko vyhledávat podklady k odpovědím, resp. argumentům, které použil někdo z kolegů. Podaří-li se vám dotaz dohledat, pokuste se otázku adresovat přímo na kolegu, který odpovídal.
Nicméně umím si představit, že užívat skutečně velké množství hulení denně (v řádu desítek gramů) po dobu několika let k úpadku osobnosti doopravdy povede.
Pokud jde o denní užívání, nebo nějaké méně časté až víkendové užívání, menšího množství marihuany (do gramu denně) pak bych se spíše přiklonila k závěrům, které naznačují, že kognitivní funkce se po vysazení velmi rychle zlepšují. Zde vám posílám odkaz na článek, který se zaměřoval na kognici a marihuanu. Jde o přehled závěrů několika studií a zdá se, že horší výsledky dosahují spíše ti, kteží začínali s užíváním dříve, i tak se ale po vysazení kognice lepší.
Nevím, kolik jste toho hulil, jak se cítíte, jestli máte nějaký důvod k obavám, že byste na tom měl být pokud jde o kognici nebo osobnost nějak hůř, co se vlastně stalo, že jste se k abstinenci rozhodl apod. Kdyby bylo potřeba, zkuste napsat víc. Třeba bychom se pak k něčemu konkrétnímu dobrali. Jinak pro pomoc mozku s obnovou funkní můžete koupit v lékárně nootropika (pyracetam) a magne B6, můžete se pustit do cvičení paměti a pozornosti apod.
Snad tedy alespoň takto.
Kdyby cokoli, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.