Marihuana
Jozo
Môžu nastať komplikácie pri použití marihuany u adolescenta(15r.) v prípade že má osoba všeobecne nízky tlak..po prípade zriedka odpadne.
A teda či to môže byť vysoké riziko pre danú osobu alebo to na to nemá vplyv?
Ďakujem:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Má to vliv a riziko to samozřejmě je. A to nejen na tlak, ale také na věk. U takto mladých osob, kdy je organismus ve vývinu, veškerá rizika, která se váží k drogám všeobecně, se mnohonásobně násobí.
Doporučuji to nedělat!
Níže kopíruji podrobnější info o kontraindikaci srdečních potížích a konzumace THC:
Jednorázové podání konopí způsobí periferní vazodilataci (rozšíření cév), tachykardii (zrychlení srdeční tepové frekvence nad 90 tepů za minutu), ortostatickou hypotenzi (pokles krevního tlaku po rychlém vzpřímení se z lehu do sedu provázený pocitem slabosti, zatměním před očima nebo ztrátou vědomí) a malé snížení tělesné teploty. U lidí jsou nejzřetelnějšími kardiovaskulárními účinky po kouření marihuany periferní vazodilatace a tachykardie. Tyto účinky způsobují zvýšení srdečního výdeje, periferního krevního průtoku a různé změny v krevním tlaku.
Zvýšení srdeční frekvence je závislé na koncentraci THC v krvi a subjektivně je spojováno se stavem "high". Když se konopí kouří subjekty bez tolerance, fyzické i psychické efekty se objeví rychle. Huestis et al. zjistili, že subjekty po vykouření cigarety s 1,75% nebo 3,55% THC vykazují zvýšení srdeční frekvence o 46 +- 18,6 nebo 55,8 +- 22,2 úderů za minutu oproti základní frekvenci. Maximální efekt se vyskytuje 17,4 +- 4,8 a 13,8 +- 4,2 minut po vystavení kouři s THC. Zvýšení srdeční frekvence vede ke zvýšení srdečního výdeje, ale míra efektu zvýšení tlaku krve je závislá na periferní cévní rezistenci. Konopím navozené zvýšení srdeční frekvence může zvýšit srdeční výdej až o 30%, nicméně klidový tlak krve se zvýší o jen do 10% (což je dáno periferní vazodilatací). Může se vyskytnout silná ortostatická hypotenze.
Efekt na pacienty s kardiovaskulárními chorobami
Efekty konopí na kardiovaskulární systém mohou být nebezpečné pro pacienty s hypertenzí (vysoký tlak), ischemickou chorobou srdeční, cerebrovaskulárními chorobami (chorobami mozkových cév) a koronární aterosklerózou. Jak již bylo uvedeno, THC může vyvolávat tachykardii se zvýšením srdečního výkonu a práce, což znamená i zvýšení nároků srdce na kyslík. Kouř z konopí obsahuje stejné množství oxidu uhelnatého jako kouř z tabáku, ovšem delší zadržení dechu a hlubší inhalace u kuřáků marihuany vede oproti standardnímu kouření tabákových cigaret asi k pětinásobnému zvýšení množství karboxyhemoglobinu v krvi, což dále sníží množství kyslíku, který je k dispozici. Pacienti s hypertenzí a ischemickou chorobou srdeční proto mohou po požití konopí zažít srdeční arytmie, hrudní bolest až infarkt. Pacienti s cerebrovaskulárními chorobami jsou ohroženi výskytem mozkové mrtvice z důvodů změny tlaku krve po aplikaci THC. Je známo několik případů úmrtí na selhání kardiovaskulárního systému po kouření marihuany, tyto případy však nikdy nebyly popsány u zdravých jedinců, ale jen u osob s koronárními srdečními chorobami, pro které znamená riziko zvýšení srdečního pulzu nebo výkyvu tlaku krve z jakýchkoliv příčin.
zdroj: Konopí a konopné drogy
MK