Extáze a mononukleóza
Extázeextaz
Dobrý den, před měsícem (v dubnu) jsem prodělala lehkou formu mononukleózy, žádné teploty, jen lehce zduřela uzlina a lehká únava. Přišlo se na to zcela náhodné. Teď k mému dotazu. Hodnoty které mám nyní jsou 0,8 což je lehce za normalem, dodržují jaterní dietu, alkohol nepiju, jsem nekuřák. Chci se zeptat, co se stane když si dam (začátkem června) extázi?
Hodnoty se jen zhorší nebo dojde k trvalému poškození játry? Doktorka říkala, že mononukleozu 80% lidi přechodi ani o ni neví a ani ty hodnoty nemam tak zle. Co myslíte..?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Extáze (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měla brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte (pokud je máte předepsané) a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky. Přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem, MK