závažnost situace...
808NIKDO666
Zdravíčko... je mi 23 Let, beru, (spíše z 60-70% ředím), již nějakým tím rokem. Cca od druháku na střední, kterou jsme bohužel nedodělal, páč mě skrz absenci nemohli pustit k Matuře... sice jsem měl průměr třeba 1,2-1,3, ále k tomu ták 80% absence.
V poslední době, ták dva, tři roky, beru docela né málo..... ále ták poslední týden se to snažím trochu omezovat, ále když 95% lidí krom rodiny kolem mě dává, je to vcelku shit a občas mě to záláká a pak to je na dva týdny. Jenže jsem docela čuně a nebojím se to hrotit (tolerance je už táky někde jinde než to bývalo...), do krku to táky sem tám pustím, Jeden z mích dotazů je: Zda to může napáchat moc velkou paseku? :O eště nedávno jsem neřešil zda to dávám na krku na levé straně či na pravé.... popř i množství.... například 3,5 čáry s co nejmín vody, To že mě to maže chápu... ále bdue reál to časem vrátit nějak zpět? Docela začínám zapomínat, obbčas nějaký myšky(stihy) pák s bejvalou žárlivost áž moc fákt až moc.... ále vždy ták jen na dojezdech... ále to má docela dost lidí kolem mě .... Další dotaz bych směřoval k psychyce člověka... asi víše zmíéněný postup není zcela ideální na to aby člověk zůstal dlouhodobě zdráv???... párkrát jsem měl Toxickou a matka mi říká, že nejsem OUKEY... i když se cítím, dá se říct, líp, než kdy před tím. Ále na nějaký chybičky jsem párkárt narazil.... max ták dvakrát za 4 roky.... a Máma je fákt hodně hodně hodně striktně proti drogám tákže chápu, že nejsem v jejich očích OUKEY... ále je možný že jsem opracvdu jinde? :O :D jáko veřím že asi ták nějakým způsobem jo, ále Táta měl schyzofrenii a další nějaký takový ''blbosti'', tákže k tomu mám predispozice.... hrozí že když jsem měl toxické párkárt že se mi to rozvine časem i když nebudu brát v něco horšího? :O Jinak cvičím, i když fetuji ták se snažím jíst.... i když to občas nejde... vitamíny a věci tomu podobné dodávám ják potravou ták mám spešl tabletky HAWAI SPIRITUAL, nebo ták nějak pdoobně se to jmenuje.... a to má v sobě táktéž všechny živiny minerály atd atd... poslední otázku tedy směřuji.... když sicce striktně dodržuji higienu a svoje nádobíčko .... ták nějak nepoužívám vatu, spíše jen vodu z kohoutku nebo čaj colu a pod... a obvčas se stane že si nedávám úplně čistou jehlou.... ále vždy je moje... máám tstanásobek znamínek než jsme měl před tím a ták si myslím že už něco aji tělesně je bad, ále je mi blébé dojít za obvodní lékařkou... s tím že jsme Fetˇák a chci zjistit ják jsou na tom Játra, ledviny apod... Nějaká alternativa? :O Děkuji moc MR. NIKDO

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Co se týče nitrožilní aplikace do krku, je pravda, že je spolu s aplikací do třísel z těch rizikových, protože blízko krční žíly se nachází i tepna a různé nervové a mízní pletence, které byste si omylem mohl "napíchnout", a to je opravdu dost nebezpečné. Další riziko spočívá v tom, že místo vpichu je blízko mozku a je tedy větší možnost, že droga může poškodit nejrůznější mozková a nervová centra. Ohledně filtrování a používání sterilní vody, také moc opatrný zrovna nejste.
Doporučuji co nejdříve navštívit nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog (bývají ve větších městech) nebo Terénní pracovníky, nechat si poradit, jak správně aplikovat a co u toto používat (když už berete, můžete brát bezpečněji). Vezměte sebou použitý injekční materiál, bude Vám bezplatně vyměněn za nový, čistý + přidán další HRmateriál (dezinfekce, sterilní voda, náplasti apod.). Výměného progranu a poradenství můžete využít anonymně.
Stejně tak můžete s kolegy probrat Vaše zdravotní problémy, případně jak je řešit.
Víte kde u Vás Kontaktní centrum nebo pracovníci Terénního programu jsou? Pokud ne, tak napište znovu a uveďte jaká města máte poblíž, pokusíme se Vás nasměrovat.
Mějte se hezky, MK