Bludný kruh pervitinu
Nestor
Dobrý den.
Je mi 21 let a neustále opakuji stejné situace. Tentokrát bych tenhle kruh rád opustil, tak doufám, že mi dokážete poradit.
Od 15let jsem začal experimentovat s drogama. Někdy 16tým rokem začal pervitin a pozvolna jsem užíval častěji až to došlo k tomu, že každý den. Takhle to trvalo cca 3 měsíce až jsem ze dne na den přestal. Začal jsem 4x týdne cvičit, běhat, žít společenský život, šetřit a život se zdál lepší, ale najednou jsem zase pozvolna začal užívat pervitin až jsem zase měl pocit, že bez něj nedokážu fungovat a proto jsem ho bral každý den. Po nějaké době jsem si zase častěji kladl otázku, jestli to je život, který jsem opravdu chtěl. Což vedlo k tomu, že jsem zase přestal a začal opět dělat věci jako předtím.
Takhle se ty období střídají po 3-5 měsících a já nechápu proč, když se začínám mít "dobře" najednou přepnu a celý cyklus opakuji znova. Jak mám přijít na tzv. Spouštěč, který mi v hlavě změní priority?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Popisujete kolotoč, který se Vám v přibližně stejných časových úsecích vrací zpátky. Je fajn, že umíte to, co se děje pojmenovat, popsat, máte na to celkem náhled, pokládáte si dobré otázky... na ty je, ale mnohdy těžké najít odpověď hned. Najít tvz. spouštěč je pro většinu našich klientů otázka na poměrně dlouhou dobu v terapeutickém procesu...
Neuvažoval jste o tom využít některou adiktologickou službu a více se na svou situaci podíval? Věřím, že terapeutická podpora by Vám pomohla se v tom všem lépe zorientovat a najít větší spokojenost sám se sebou, naučil se rozeznávat rizikové situace a víc s nimi uměl pracovat, aby se nestávalo to, co se Vám opakovaně děje do teď...
Zvažte to, můžeme Vám doporučit kam se případně obrátit.
Mějte se zatím hezky, MK