Dojezd z mariuhany
Hanička
Dobrý den,
1.6 jsem naposled kouřila mariuhanu a do teď se cítím divně. Přijde mi ze mám špatně vnímání a celkově... Když slyším zvuky zaměřím se na ten jeden s ostatní neuslyším uz... jak dlouho to bude ještě trvat. Kvůli tomuhle uz nechci trávu ani vidět ale něco v mozku mi říká ze když si zase zahulim tak tenhle pocit zmizí ale ja vím ze nastane zase ...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Haničko,
bohužel vám nedokážu říct, jak dlouho bude tento stav trvat. Je to značně individuální.
Je možné, že sám přejde (nebo už přešel - psala jste v sobotu, dnes je úterý). Stejně tak ale může trvat, nebo se i horšit. Je také možné, že se sama držíte v začarovaném kruhu myšlenek. Třeba se i to samo srovná, ale stejně tak se může stát, že se vám z něj vystoupit nepodaří bez pomoci.
V první chvíli tedy můžete zkusit situaci prodýchat, pokusit se uklidnit, říct si, že to přejde a vše se srovná, mluvit s někým, kdo o všem ví a komu důvěřujete a popíjet meduňkový čaj.
Nicméně paralelně s tím bych se na vašem místě objednala k psychiatrovi-adiktologovi pro případ, že by tento postup nezabral. S objednáním neváhejte, objednací lhůty jsou velmi dlouhé. Kdyby se situace sama srovnala, můžete vždy termín zrušit. Nejhorší je nechat stav přejít do chronicity, dlouhodobě neřešené a zanedbané stavy se léčí velmi obtížně. Víte, na koho se obrátit? Kdybyste potřebovala kontakt, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem a přáním, aby se vše zlepšilo,
Gabriela Minařík.