prvni pichnuti jehlou
veverka
Dobry den,chci se zeptat,kdyz beru obcas drogy,a jednou si pichnu pervitin nebo nejaky opiat,stane se zeme hned tezce zavisly?to ta jehla udela opravdu tak tezkou zavislost po jednou pichnuti!nebo se s tim da jeste neco udelat?dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, veverko,
jednorázové injekční užití z vás závislou neudělá. A to ani závislou na droze, ani závislou na injekční aplikaci. Nicméně účinek při injekční aplikaci nastupuje rychle a s velkou intenzitou, což je to, po čem spousta lidí zatouží znovu.
Přeci jenom většina lidí injekční aplikací nezačíná. K té dojdou až po nějaké době šňupání. Ať tak či onak, nejspíš už jen to, že uvažují o tak rizikové aplikaci větsinou souvisí s určitou mírou ztráty kontroly nad užíváním, s touhou zvyšovat dávku nebo zintenzivňovat zážitek. To jsou všechno symptomy diagnozy závislosti. Takže bych neřekla, že ji injekční aplikace způsobí, ale spíš jde o další krok na cestě k závislosti související svým způsobem se zhoršením stavu.
Vy snad o něčem takovém uvažujete?
Věřím tomu, že se závislostí lze vždy něco dělat. Ale rozhodující je, jestli s tím něco dělat chcete. Není nutné dojít do fáze, kdy užíváte injekčně a bojíte se nákazy některou z infekční nemocí nebo máte problémy s žilním systémem.
Z dotazu netuším, jestli jde o vás, jestli jste to vy, kdo zvažuje injekční aplikaci, nebo z jakého důvodu se vlastně ptáte. A i proto budu ráda, když se rozhodnete napsat víc.
V tuto chvíli snad alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.