Úzkosti
2222
Dobrý den.
Minulý rok v červnu jsem poprvé zkusila extázi (bylo mi 22). Zalíbilo se mi to, a tak jsem extázi po té zkusila ještě několikrát (cca 9x). Přibližně od druhého užití jsem na sobě začala pozorovat úzkostné stavy. Vždy jsem byla člověk s tendencí k depresím, a tak jsem si myslela, že jsem jen procházela těžším obdobím (pracovala jsem tou dobou v Anglii). Úzkosti se začali stupňovat a byli častější a častější, až se začali vyskytovat každý den. Pořád jsem nijak nepřikládala nějaký důraz té extázi. Nicméně jsem vyrazila k psychiatrovi, kdy už moje úzkosti byli téměř nezvladatelné a ten mě nasadil na antidepresiva. K tomu jsem si našla psycholožku a začala problém řešit. Vyšly najevo nějaké vzpomínky z dětství, současná stresová situace etc.O extázi jsem se jí ale nikdy přímo nezmínila. Paní psycholožka mi poradila udělat pár zásadních směn v životě, které dost pomohly, nicméně v současné době, se moje úzkosti zase vracejí. Dost často se objevují sebevražedné myšlenky.Extázi jsem přestala užívat letos v březnu, kdy jsem si přiznala, že stav, ve kterém se nacházím je s největší pravděpodobností z té extáze. Zajímá mě Váš názor a zda-li se dá moje situace řešit nebo jestli se budu potýkat s těmito úzkostmi do konce života. Myslíte, že po nějaké době neužívání extáze se úzkosti zmírní? Extázi už nehodlám nikdy užívat.
Předem Vám moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Uváděla jste, že jste měla sklony k depresím a procházela těžkým obdobím. Konzumace extáze mohla Vaše stavy prohloubit, ale těžko tímto způsobem přes internet objektivně vyhodnotit, zda byste Vámi popsané stavy neměla i bez užívání drog. Každopádně je fajn, že jste se rozhodla už neužívat, další užití by Vám spíše psychické problémy stupňovali.
Je dobře, že jste vyhledala pomoc a své problémy řešíte. Určitě by psychiatr i psycholožka měli mít komplexní informace. O sebevražedných myšlenkách, stejně tak i o užívání extáze, aby jejich pomoc byla účinná, je zapotřebí otevřenost.
Doporučuji o všem mluvit a v terapii pokračovat.
Pokud budete potřebovat, můžete se na nás opět kdykoliv obrátit.
Přeji, aby Vám bylo brzo lépe!
Tak se držte, MK