Hospitalizace vs. zaměstnání
Ifka
Dobrý den, chci se zeptat jak je to s neschopoností kdybych chtěla podstoupil léčbu hospitalizačně. Mám už pracovní pomer na neurčito na zkrácený úvazek. Po léčbě bych musela určite k závodnímu lékaři. V praci vědí že mam psychické problemy ale neví že užívám pervitin. Nevadilo by mi donest papír že jsem byla v bohnicích ale donest že jsem byla na zavislostech mě by asi kleplo. Což to taky musí podléhat nějakému lekářskému tajemství ne? Každemu je do toho prd ale zda jsem způsobilá prace. Nikdy neužívam během zaměstatní jen ve volnu. Neberu moc. Případně zkusit ambulatní lečbu. děkuji za odpověd anonymka z Prahy

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
na III. dílu neschopenky, který se posílá zaměstnavateli, byste měla jen razítko zdravotnického zařízení, kód diagnózy tam uveden není.
V předběžné propouštěcí zprávě, kterou by vám v Bohnicích vystavili při propuštění, by ale informace o typu léčení uvedena byla. Stejně tak by byla i v propouštěcí zprávě definitivní, která se odesílá na uvedenou adresu praktického lékaře a ambulantního psychiatra a ve které jsou uvedené další podrobnosti o průběhu hospitalizace. Váš závodní lékař by se tedy informace o vašem léčení dozvěděl, nicméně máte pravdu v tom, že zaměstnavateli v rámci mlčenlivosti smí prozradit pouze to, zda jste způsobilá či nezpůsobilá k dané práci (případně za jakých podmínek).
Vypadá to, že ačkoli říkáte, že neberete moc, rozhodla jste se s tím něco dělat. Pokud trochu tápete v tom, jaké máte možnosti, můžete se zkusit obrátit třeba na pracovníky našeho Kontaktního centra. Určitě vám rádi poskytnou bližší info o různých typech léčby a pomohou vám udělat první kroky. Kontakt zde:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Pokud byste měla nějaké další otázky, určitě se ozvěte!
Zdravím a přeji hodně zdaru!
T.E.