Fórum pro spoluzávislé
Kopretina
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli existuje něco jako online diskuzní fórum, kde si můžou spoluzavisli alkoholika psát zkušenosti, rady... Vím o organizaci Al-anon, ale to funguje, pokud vím, pouze formou setkání.
Manžel má problém s alkoholem (resp já mám problém s jeho alkoholem, on podle sebe problém nemá :))
Děkuji moc za odpověď
Kapradina

Odpověděl: Amrit Sen
Kopretino, Kapradino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Omlouvám se, ale o specializovaném internetovém fóru pro blízké lidí, kteří mají problém s alkoholem, bohužel, nevím.
Mám ale za to, že na setkání Al-anon, rozhodně stojí za to zajít, stejně jako můžete využít otevřených mítinků AA - Anonymních alkoholiků. Objednat se můžete i do některé ze specializovaných poraden, není nad osobní pohovor.
K dispozici Vám jsou i CoDA - Anonymní spoluzávislí, kteří kromě osobní účasti na mítincích nabízí možnost on-line účasti pro ty, kteří se dostavit nemohou.
Kontakty:
http://alanon.cz/
https://www.anonymnialkoholici.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://www.poradnaprorodice.cz/
http://www.poradnaprorodice.cz/dotaz/20761/alanon.html
Skupiny a setkání pro spoluzávislé CoDA:
http://codependentanonymous.cz/beta/
Těm, kteří se na setkání osobně dostavit nemohou, nabízí CoDA možnost zapojit a účastnit se on-line, přes Skype:
http://codependentanonymous.cz/beta/nase-setkani/
Chápu Vaši náročnou situaci, trápení i bezmoc. Máte li v ní obstát ku prospěchu všech, ale především svému, doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby a poradenské konzultace blízkým uživatelů návykových látek a problematických pijáků a domluvit si termín osobní schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i manžela udělat, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla rozhodně vyvarovat.
Dozvíte se, jak s manželem komunikovat a jak "ošetřit" sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, v souvislosti se závislým manželem, to platí dvojnásob.
Uleví se Vám, budete "pevnější v kramflecích".
Je fajn, že máte nakročeno nezůstávat v komplikacích sama. Myslete na sebe, "nardinujte" si vlastní činnosti, které Vám přinesou radost, svěřte se přátelům, blízkým, vyražte mezi lidi, třeba se jen prostě pobavit a "upustit ventil". V opačném případě existuje riziko, že se stanete spoluzávislou, aniž byste měla problém s návykovými látkami, že rezignujete na vlastní život, budete žít život blízkého závislého a nemoc, kterou spoluzávislost, se všemi negativními dopady, rozhodně je, se bude rozvíjet a prohlubovat.
Je mi jasné, že dokud manžel svoje pití necítí, jako problém, který sobě a někomu dalšímu nepřizná, dokud nevyvine dlouhodobé poctivé úsilí k pozitivním změnám a vlastní úzdravě, nevejde v kontakt s odbornou podporou a pomocí, nebo svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých, může se toho změnit k lepšímu velmi málo, spíš nic.
Důležitý je a bude Váš postoj, včetně jeho praktikování. Je na Vás, jestli v závislosti "pojedete" s manželem, nebo jestli dokážete v situaci najít jinou, smysluplnou polohu.
Co je velmi důležité, dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit manželovu motivaci ke změnám a úzdravě, co je podpora, pomoc, a co ne. Bylo by smutné, kdybyste se nechala, pokud tam už nejste, zatlačit do kouta a byť s nejlepšími úmysly, díky chybně volené podpoře jen umožňovala a napomáhala v dalším propadu manžela i Vašem, přijala za své závislostní vzorce chování.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty na bezplatné odborné podporující služby, pošleme.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte pracovníky naší specializované Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1//poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám i manželovi vše dobré, budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se cítíte, jak se situace vyvíjí, také jestli Vám byla odpověď užitečná.
Jednejte. Hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen.