Odvykání
Adam
Dobrý den ,mám dotaz jestli je lepší po několika měsících užívání tramadalolu a silných makovych odvaru lépe vysadit hned ,nebo při nejhorších bolestech sníst třeba dvě makovice?Na akci mám týden zcela volno a motivaci obrovskou ,děkuji za odpověď,jinak TM150 cca osm denně a půl kila suché drtě dva -tri dny čili tolerance obrovská o bzd ani nemluvím děkuji za odpověď Adam

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Není mi z dotazu uplně jasné, co všechno užíváte, ale obávám se, že týden je krátká doba. Rozdíl mezi tím, jestli vysadíte hned, nebo postupně, je v intenzitě abstinenčních příznaků. Když vysadíte ihned, dojde k rozvoji odvykacího stavu v plné síle a intenzitě. Pro každého jedince je hranice snesitelnosti někde jinde, někdo nemá problém vysadit najednou a abstinenční příznaky přetrpět, jiný člověk naopak i menší intenzitu nese úkorněji a potřebuje vysazovat postupně. Velkou roli hraje psychika, nastavení a motivace. Když se bojím již dopředu, nebo si nevěřím, že to zvládnu - čím větší obavy, tím subjektivně těžší příznaky. Je dobré si uvědomit, že abstinenční příznaky při vysazení opiátů jsou nepříjemné, ale ne život ohrožující a že dřívě nebo později odezní. U heroinu odezní do týdne. U tramadolu týden, do 10 dní. U  makoviny je ale období delší, kolem dvou týdnů.Když vysadíte najednou, bude odvykací stav intenzivnější, ale kratší. Budete to mít dřív za sebou. Když budete vysazovat postupně, bude období k abstinenci delší, ale odvykací příznaky nebudou tak dramatické a často bývají nepatrné. V jednom i druhom případě ale nějaké nepohodlí je potřeba vytrpět.
Píšete ještě o BZD - užíváte taky BZD? Pokud ano, pravidelně a ve vyšších dávkách, tak v žádném případě nevysazujte BZD najednou! Abstinenční příznaky při BZD jsou na rozdíl od opiátů potenciálně život ohrožující! Při náhlém vysazení BZD hrozí vznik epileptických záchvatů, které se můžou kumulovat až do tzv. status epilepticus, co je často bez zásahu ARO smrtelná komplikace. Nebo může dojít k rozvoji deliria, které v nejhorším případě může skončit smrtí.
Držím palce, ať se Vám povede vysadit opiáty, jak si přejete!
S pozdravem,
VP