Krátké účinky
JCkcalB
Dobrý den, mám dotaz ohledně účinků na mě všech omamných látek, pokud piju alkohol jsem vždy mezi kamarády jeden z prvních střízlivý to samé s marihuanou, ale nejvíce krátký účinek mám po extázi/mdma.
Extázi ani krystalické mdma nějak neužívám, dával jsem jednou za cca 2-3mesice a mám o tom hodně zjištěno než jsem si ji vůbec poprvé vzal tak jsem si o tom víc jak půl roku jen četl a studoval abych vždy pak věděl jak se mám zachovat když se něco bude dít a dokaz se sám o sebe postarat. Také, že vždy když jsem jí užil věděl jsem vše co se děje a proč, hlídal jsem si pitný režim, ale zase nepil moc aby to nevyvolalo zvracení, dával si pravidelně přestávky od tancování atd atd. Vždyť to vy přeci víte.
Hlavní otázka je ta, že když si dám na party s kamarády, tak strašně rychle mi skončí účinek. A musím tudíž porušovat jedno z pravidel harm reduxtion, že nemám přesahovat více jak 200mg mdma, ale díky svému krátkému účinkům musím stále dokrmovat jakmile ne, do hodiny mi účinek klesá a za 2 hodky můžu jít spát.
Sice nikdy nedám velké množství naraz, ale dávám po malých množství a další Do krmení je poloviční dávka z té první, dělám to jelikož nikdy nechci aby se mi udělalo špatně, protože když mě je špatně konci pro mě večer.
A kamarem jsme si dali za celou noc každý 2,5 extaze a já v 5 hodin už seděl unavený a, že jdu domu spát. On odešel z party až někdy v 8 a ještě na sobě cítil účinky...
Tak jsem si řekl že třeba na mě nesedla Dana extaze, tak jsem si po 2 měsících dal čisté krystalické mdma dobré kvality.
Účinek byl super, jen jsem dal za celý večer 500mg mdma (půl gramu) po malých dávkách na začátek 70mg a pak dokrmovat nějakými 30mg každopádně za celý večer padlo 500mg a někdy v půl 5 už jsem nic neměl a opět v 5 ráno jsem začal být unavený, ano cítil jsem stále určitý účinek, ale rozhodně to nebylo k tancování nebo tak, už jsem byl unavený a jen seděl tak jsme šli domů, takhle to prostě mám po každé někdy pokud to je horší extaze tak ten účinek je ještě kratší.
Proto se ptám proč, to moje tělo tak rychle odbourává účinky a nemám to jako ostatní kamarádi, kteří jsou po 2 tabletách schopni fungovat a tancovat atd až někdy do 7 do rána?
Jinak teď už je to 7 měsícu bez žádného užití alkoholu nebo drogy, jen marihuanu jsem měl naposledy před měsícem, jelikož jsem v cizině a pracuji tu, vracím se za dva týdny do Čech na dva měsíce tak mám v plánu po dlouhé době nějaké party.
Děkuji za odpověď, přeji hezký den.
-18let

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Posláním naší poradny a pracovní náplní odpovídajících, je především pomoc lidem v úzkých a nouzi, těm, kteří v jakékoli souvislosti s návykovými látkami trpí, často jde o život. Snažíme se pomáhat i blízkým uživatelů, usilujeme o snižování rizik na všech stranách "barikád" a podporujeme destigmatizaci uživatelů drog.
Vyhýbáme se návodným odpovědím nejen ohledně výroby a distribuce drog, ale i radám, jak nejlépe si drogy užít, snad chápete...
Každý člověk je neoopakovatelnou entitou a drogy na něj mohou púsobit a účinkovat různě, stejně jako se mohou dopady jejich užití a užívání u jednotlivců lišit.
Z mého pohledu není čemu se divit, popisujete velmi intenzivní užívání drog. Píšete, že znáte a dbáte pravidel HR, (harm reduction - snižování rizik, pravidla bezpečnějšího užívání, atd.), ale opak je pravdou, velmi radikálně je porušuje. Není ani divu, že jste si na drogy vytvořil rezistenci, pokud si nedáte od všech dog na co nejdelší dobu oraz, nečekejte, že se Vaše zážitky budou byť jen podobat těm ranným.
"Surfujete" na velmi tenké hraně, ostří nože a koledujete si o maléry. Počínaje předávkováním, toxickou psychózou konče.
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Blahopřeji Vám k 7 měsíční abstinenci od psychostimulačních drog a alkoholu, máte můj obdiv a respekt. Mám pocit, že se nemůžete dočkat, až do sebe zase něco "šoupnete", opravte mne, jestli se pletu.
Nezbývá, než popřát Vám vše dobré, přemlouvání jsem dalek.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.