jak dostat vnuka na léčení
Petr
vnuk je po požití drogy agresivní,vyhrožuje zabitím matce i bratrovi, ničí zařízení bytu. "V klidu" se sebepoškozuje řezáním na pažích, je depresivní a vyhrožuje sebevraždou. Ukončil předčasně učební poměr, nepracuje.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dle toho. co popisujete, i ve skryté poznámce, je situace velmi vážná. Bylo by vhodné, aby někdo z rodiny využil poradenských služeb pro rodinné příslušníky a více se tak v osobním kontaktu poradil, jak v dané situaci vhodně pokračovat dál. S největší pravděpodobností nejde jen o pomoc pro vnuka, ale i pro jeho matku, která je asi ve velmi složité situaci a řeší to po svém, ne zcela výhodně...
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou, a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Co se týče nedobrovolných pobytů: je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti.
U Vás se můžete obrátit například sem:
Kontaktní centrum, Podané ruce
Horní Česká 4
Znojmo
GSM: +420 777 916 270 (vedoucí služby)
GSM: +420 778 765 885 (pracovnice)
GSM: +420 732 625 592 (pracovnice)
E-mail: kcentrum.zn@podaneruce.cz
Pondělí:
10:00 - 14:00
Úterý:
10:00 - 14:00
Středa:
10:00 - 14:00
Čtvrtek:
10:00 - 14:00
Pátek:
10:00 - 14:00
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-ve-znojme/
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, nezávazně a lze i zcela anonymně. Je vhodné se předem objednat.
Přeji všem zúčastněným lepší zítřky a dostatek sil ve všemu co je třeba.
S pozdravem, MK