thc
martin
dobrý den, hulil jsem 2,5 roku a před měsícem jsem se dozvěděl že jdu ma krevní testy kvůli škole. tak se chci zeptat jak dlouho může mít člověk neaktivni latky. děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Martine,
ono bude hodně záležet na tom co, kolik a jak často jste užíval. Roli bude hrát i důvod testování - budou chtít zjistit, zda jste aktuálně pod vlivem, nebo ověřit užívání v nedávné době? Podle toho budou nejspíš volit i vhodné metody testování - screeningové testy nebo testy laboratorní. Jedině testy z laboratoře dokáží rozeznat aktivní a pasivní metabolity a jejich hladiny. Podle nich lze vyhodnotit, zda jste nebo nejste aktuálně pod vlivem. Screeningové testy reagují často na celou skupinu látek, tedy i pasivní metabolity, a bývají reaktivní i v případě, kdy jste řadu dní nehulil. U THC to může být i několik dnů, týdnů až dva měsíce od posledního užití - právě podle toho, jak jste užíval. Část THC se totiž váže v tucích a do těla se z nich pak postupně uvolňuje i v době, kdy neužíváte.
Můžete si koupit testy na drogy v lékárně a otestovat se. Pozor na citlivost testu a na to, jaké látky je schopný zachytit. Bude-li to citlivý test a nebude-li reagovat, pak by vás to mohlo alespoň trochu uklidnit.
Píšete, že se hlásíte na školu, kde vás na drogy budou testovat. O testování víte již měsíc, předpokládám, že tedy celý měsíc nehulíte, nebo? A není tedy možné, že vás budou testovat i kdykoli v budoucnu?
Budu ráda, když se ozvete, jak testy dopadly.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.