Akutní Pomoc
Partner
Dobrý den. Mé jméno je Michal a chtěl bych vás požádat o pomoc me družky ktera je silne zavisla na lécích lexauryn a zbytek kupuje po taji. Nezvládá sve dvě deti a čim dál častěji mluvi o svém ukončení života. Deti nejsou me a nevím jak postupovat když ja pracovně jsem čtyři dny v týdnu pryč.Prosim hlavně o radu jak pomoci dětem a odkaz na léčení .Jsem tu na to sam a už nevím co dál. Jsem s nového Boru. Michal

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Michale,
obávám se, že takhle na dálku nic moc nevyřešíme. Situace vypadá přeci jenom trochu komplikovaně - jednak v ní figurují děti, a zároveň družka, která zneužívá léky, a v neposlední řadě věřím tomu, že i vy byste si zasloužil nějakou podporu a pomoc. V Novém Boru sice nefunguje kontaktní centrum, ale s žádostí o pomoc se můžete obrátit na Kontaktní centrum Most k naději v České Lípě:
K-Centrum Česká Lípa
Most k naději, z. s.
Hálkova 1794, Česká Lípa, 470 01
Tel.: 487831545, 724246771
Bc. Jan Lukeš
Služby poskytují zdarma a diskrétně, stačí se jen telefonicky objednat. Nejen že si tam s někým budete moci v klidu a podrobně promluvit o tom, co se děje, a tím by se vám také mohlo docela ulevit, ale zároveň vás nikdo nebude soudit, hledat vinu, ale pomůže vám hledat řešení. Zjistíte, jaké jsou možnosti léčby, dostanete doporučení, jak s družkou komunikovat, aby si problém uvědomila. A kdyby nakonec sama družka měla zájem, může tam zajít i s vámi nebo také sama. Mohou jí jednak doporučit vhodný typ léčby, druhak jí mohou být oporou v případě, že by se pokoušela vysazovat léky sama.
Druhou možností je poradna pro mezilidské vztahy, rovněž v České Lípě. Zde byste mohl řešit problémy hlavně pokud jde o péči o děti a jak situaci zvládáte vy sám. Předpokládám, že s drogovým problémem družky vás odkáží na kontaktní centrum:
Poradna pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy
Konopeova 812, Česká Lípa
Tel.: 487 853 203
Mobil: 607 862 086
E-mail: poradnacl@centrum.cz
Pokud jde o závislost družky, chtělo by to, aby si s někým promluvila a upřímně řekla, kolik léků užívá a jak dlouho, případně zda je s něčím. (třeba i alkoholem) kombinuje. Vysazení benzodiazepinů (jako je třeba Lexaurin) nebývá zrovna snadné a obzvlášť v kombinaci s alkoholem by bylo dobré vysazovat pod dohledem lékařů na detoxu. Pokud by družka o takovou možnost stála, může se rovnou sama na detox objednat (kontakty najde např. zde), nebo oslovit kontaktní centrum, rádi jí s vyřízením všeho pomůže, případně napíší doporučení.
Snad tedy alespoň takto.
Držím palce, přeju hodně sil a trpělivosti. A kdyby bylo potřeba, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.