leky
Hana
Dobry den. Vcera jsem byla na prvni RHB. Vecer jsem doslova silela bolesti a uz se jen modlila..prosila...o zachranu. To Vas pak napadaji takove myslenky.. Vzala jsem si pulku lyriky. Tedy pulku ze 75 mg.Po chvilce se mi zacala tocit hlava..cela jsem se motala. V sede jsem cekala na zazrak, az bolest ramene, ruky, patere bude aspon o neco snesitelnejsi. Ani jsem nepocitila ulevu a probudila se v noci s mirnou bolesti a spocena. Byla jsem na hranici snad vseho, co muzu vydrzet. To se neda ani vypsat. Takze ta Lyrika aspon nejak zabrala. Musela, protoze jinak bych fakt nemohla v takove bolesti usnout. Mam sileny strach ji brat ale co jineho kdyz prijdou takove nesnesitelne bolesti. Boze..uz nevim... co kdyz si vytvorim zase psych.zav. na lyrice? Dekuji mnohokrat za kazdou radu. Jak pan pise... take si nesmirne vazim vasi poradny. Poctive procitam kazdy dotaz a v myslenkach..modlitbach se primlouvam za kazdeho, kdo trpi.. Vse dobre Vam preji. Hana

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Hano.
Musím říct, že je mi velmi líto, že tak trpíte. Jak už jsem psala v minulém dotazu - možná právě pro vás a v tuto chvíli může být Lyrica přínosná - pomůže zmírnit bolesti, abyste se mohla vyspat a aby se rameno po operaci mohlo lépe zahojit.
Jak jste vyčetla, náhlé vysazení léku Lyrica může být spojeno s nepříjemnými příznaky (což ještě nemusí nutně znamenat, že se jednalo o závislost v plném slova smyslu, ačkoli jistá možnost tu je). Je tomu tak u mnohých léků a přesto mohou být v určitých situacích velmi užitečné a přínosné, pokud se užívají správně. Nebojím se toho, že byste zrovna vy léky užívala častěji nebo ve větších množstvích, než by vám paní doktorka předepsala, což riziko rozvoje závislosti na jakémkoli léku snižuje. Možná se můžete spolu domluvit na nějakém časovém ohraničení, po kterém přezkoumáte, zda je medikace ještě potřebná, abyste se cítila bezpečněji.
V tuto chvíli bych opravdu hleděla více na to, abyste necítila tak strašné bolesti a mohla fungovat a věnovat se rehabilitaci a rekonvalescenci, ačkoli rozumím vašemu strachu ze závislosti.
Děkujeme za vaše vřelá slova! Držím vám palce, aby se vám dařilo lépe!