Screening krve
Tekarol
Dobrý den, mám prosím k vám dotaz , jak dlouho u vás trvá výsledek po vyšetření krve na nemoci úzce spjaté požívání drog nitrožilně..děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Tekarole, zdravím Vás,
díky za důvěru. Orientační testy na žloutenky A a B, HIV a syfilis, které se, kromě dalších možností, běžně přenáší infikovanou krví, provádějí odborníci v kontaktních centrech a pracovníci terénních programů pro uživatele návykových látek. Mají až 97% spolehlivost a výsledek byste měl po všech náležitostech vědět zhruba do 30. minut.
Pokud by Vám vyšel reaktivní test, dostal byste doporučení na konfirmační přetestování ve zdravotnickém zařízení, kde po vyhodnocení laboratorních testů, které jsou 100% spolehlivé, na ještě širší spektrum nakažlivých nemocí, Vám výsledek buď následně potvrdí, nebo vyvrátí.
V obou případech se však při negativním výsledku dozvíte jestli jste se nakazil v době od 3. měsíců zpátky a dál, protože inkubační doba zmíněných nemocí je cca 3 měsíce.
Znamená to, že pokud Vám test dopadne negativně, pokud si budete chtít být jistý, musí se po 3. měsících testy zopakovat. Za předpokladu, že po dobu mezi testováním dodržíte všechna pravidla zamezení přenosu, budete si být moci jistý, že jste zdráv.
Testy v kontaktních centrech a v rámci terénních programů jsou bezplatné. Ve zdravotnických zařízeních rovněž, pokud udáte konkrétní důvod své obavy. Výsledky laboratorních testů se ale dozvíte zhruba za 14 dnů a jsou sdělovány pouze osobně.
Pokud jste z Prahy, máte možnost nechat se laboratorně bezplatně otestovat rovnou, bez objednání a doporučení, v hepatologické ambulanci moderního zdravotnického zařízení Remedis:
Remedis Praha
Vladimírova 10
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200
Mobil: +420 601 560 541
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
Jak vyhledat kontakty na zařízení v ČR, které poskytují bezplatné testování, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Buďte na sebe i k ostatním, opatrný a ohleduplný.
Přeji hodně štěstí, ať vše dobře dopadne,
Amrit Sen.