Marihuana
Jane
S kamaradem jsem si zakouřil travu v úterý a ještě dnes cítím,že mi rychleji tepe srdce.Je to normální? Mám mít strach že se mi něco stane že zkolabuju ?Je mi 16let.

Odpověděl: Amrit Sen
Jane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení z potíží, které přeznívají, nebo přetrvávají i po odeznění intoxikace. Někdy se to prostě stává. Vždy jde o signál, že pro člověka s obdobnými projevy, nejsou drogy to pravé ořechové, a měl by se jim napříště obloukem vyhnout.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se dopady jejich užití, či užívání, mohou u jednotlivců lišit.
S velkou pravděpodobností patříte k těm, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, které by se jinak nemusely projevit. Každým jedním užitím drogy, a to i při minimálním množství, toho nejčistšího "materiálu", riskují, nastartování psychické poruchy, která může přejít v psychické onemocnění, a pokud jím už trpí, jeho prohloubení a progres. Největším rizikem jsou pro ně halucinogeny, psychostimulanty, ale i konopné drogy, respektive THC.
Nechci Vás plašit, jen navrhuji, abyste jasný signál Vašeho organizmu, těla i psychiky, bral vážně a podle toho se "zařídil". V opačném případě byste riskoval, že se nadobro zblázníte, s výhledem, že se nikdy nemusíte úplně uzdravit, i kdybyste posléze už nikdy žádnou drogu neužil.
Při Vašem věku, kdy je Váš organizmus ještě ve fázi vývinu a dospívání, kdy je organizmus snadněji "zasažitelný", byste riskoval příliš mnoho. Po posané zkušenosti
Doporučuji Vám nepanikařit, zachovat maximální klid a rozhodně se vyhnout všem psychotropním látkám, alkohol nevyjímaje. Odpočinout si, mimo hluk a shon, proste "chillovat". S největší pravděpodobností pak potíže nejpozději v horizontu dní samy vymizí.
Pokud by potíže přetrvávaly, nebo se v nejrůznějších periodách, podobách a intenzitách měly vracet, vyhledejte odbornou pomoc, psychiatra - adiktologa. Čím dříve se potíže začnou léčit, tím je větší šance na časnou a úplnou úzdravu. Někdy to může být velmi rychlé, například při včasném přechodném nasazení vhodných antipsychotik.
Doufám, že až budete odpověď číst, Vám už bude lépe. Ani tak, netahejte čerta za ocas.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Pokud byste se stále necítil, rádi Vám pošleme kontakty na vhodné odborníky, kteří pracují s lidmi Vašeho věku, aniž byste se měl bát s nimi otevřeně promluvit, budou "kopat" za Vás. Stačí napsat ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, abychom Vás mohli lépe nasměrovat a poslat kontakty na služby ve dosahu.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji vše dobré, ať jste co nejdříve v pořádku a pohodě.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás. Držím palce!
Amrit Sen.