hOřkost jazyka po drogach
Jannie
Dobry den,
Rada bych se zeptala, zda je mozne, ze drogy maji vliv na hořkost jazyka v ustech.
Mam jednoho znameho, u.ktereho mam podezreni, ze kouri neco horsiho nez jen marihuanu, dotycny me velice pritahuje, po fyzicke strance, bohuzel to s nim jde posledni dobou z kopce, tak o nem uz jako o partnerovi nesmyslim, ale velice me prekvapilo, ze vzdycky kdyz jsem ho polibila, tak jeho jazyk byl velice hořky, je v podstate podle me velice zvlastni, ze kdyz se mi libi fyzicky, tak ze ten polibek je takovy jaky je

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jannie,
někdy popisují uživatelé pervitinu pocit hořkosti v ústech, ostatně pervitin je popisován jako:
"Pervitin, genericky metamfetamin, chemicky pravotočivý fenylmethylaminopropan je účinnější než amfetamin. Čistý má formu mikrokrystalického bílého prášku bez zápachu, hořké chuti."
Logicky by pak mohla chuť polibku naznačovat užití pervitinu. Jen si nejsem jistá, jestli se hořkost v ústech objevuje při jakékoli formě užití. Pervitin se užívá většinou šňupáním, polknutím nebo injekčně, byť je to možné i kouřením (u toho by asi hořká chuť v ústech dávala největší smysl).
Píšete, že vás dotyčný fyzicky přitahuje. Ovšem tušení, že užívá drogy, a nepříjemná chuť polibku, by mohly být docela dobře velkým varováním! Nebo ne?
Často uživatelé drog jednají nezodpovědně ne jen vůči svému psychickému, ale i fyzickému zdraví, i pod vlivem drog mohou být častěji promiskuitní, š tím se pak pojí větší riziko infekčních onemocnění jako je HIV, kapavka, syfilis, žloutenka B a C apod. A samosebou jde nakonec o konkrétního člověka, ale pokud v drogách někdo umí chodit, pak často také umí chodit ve lžích, umí manipulovat, aby dosáhl svého, vykroutil se z problémů, umí být velmi milý a přesvědčivý. A přitom všem je mi jasné, že zároveň může vypadat lákavě, nabízet dobrodružství, intenzivní zážitky, pro někoho je zajímavá i ona rozervanost, romantika, nebo naopak energie a vysoké seběvědomí. Takže: dávejte v prvé řadě pozor na sebe!
Možná by nebylo od věci narovinu dotyčnému říct, čeho jste si všimla. Může to být pro něj důležitá zpětná vazba. A vám bych doporučila v tuhle chvíli chránit sebe samotnou, tzn. nevrhnout se do vztahu jen pro fyzickou přitažlivost, ale jasně si nastavit hranice a nenechat se vodit za nos nebo si ublížit. Naopak si držte raději větší odstup, kor pokud vás fyzicky přitahuje. Nejen že tak ochráníte sebe, ale můžete tím udělat obrovskou službu i dotyčnému známému ... jednak pochopí, že vám na něm záleží, druhak uvidí, že se nenecháte ničit a umíte se postarat o sebe (takže by on mohl také). Třeba právě to pro něj bude důležitý moment, který povede k úvahám o změně.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.