Proč mi drogy nic nedělají
Xannnx
Dobrý den, ráda bych se zeptala, proč když užiju drogu(pervitin, extáze) proč to semnou nic neudělá. Ostatní okolo mě, co měli to samí, tak mají stavy a já nic. Moje první extáze, vzala jsem si půlku a chytla jsem blbý nájezd a vykómatila jsem to, poté jsem zkusila kouli (různé druhy) (i větší množství) a nic, žádný stavy nic. První lajna pervitinu, zase stavy jak mají být. Pak jsem si ho párkrát ještě dala a nic, s tím že jsem okolo sebe měla lidi, co si dali přesně to samé co já a stavy měli(měli i stejné množství). I okolí mě popisovali jako že jsem v pohodě jako kdybych nic neměla. Jednou jsem cítila u extáze nájezd a pak “plesk” a najednou nic byla jsem v pohodě, nemám ani dojezdy a po alkoholu ani kocovinu ať piju sebevíc.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Xannnx,
předpokládám, že vycházíte z jistoty, že jste užila drogu v obdobné kvalitě a množství jako ostatní a zlobí vás, že si nepřipadáte ovlivněná, podle svých slov "nemáte stavy". Zároveň říkáte, že jste měla jakýsi zážitek nájezdu na extázi a zažila jste účinek pervitinu, pak popisujete stav na extázi po nájezdu jako "vykómatila jsem se". Mluvíte o tom, že nemáte dojezdy ani kocoviny. Zkušenosti máte s pervitinem, extází, koulí, alkoholem.
Pokud je to skutečně tak, že užíváte podobně jako ostatní ve vašem okolí - tj. užijete tu samou drogu, obdobné množství a užíváte podobně často - kteří na sobě účinky drog pociťují, pak lze předpokládat, že i vám v těle droga koluje. Vy sama na sobě sice její účinek nepociťujete, ale je velmi pravděpodobné, že by testy přítmnost drogy dokázaly. Stejně tak by nejspíš nebylo těžké prokázat, že jste drogu užila i na zákaldě fyzických projevů - počínaje reakcí zornic, přes vliv na kardovaskulární systém, rychlost reakcí nebo koordinaci pohybů. Tyto projevy příliš korigovat nelze. Jinak už je to s psychickým prožitkem - ten je hodně ovlivnitelný vlastním očekáváním toho, jaký zážitek bude. Tím chci říct, že pokud očekáváte, že na sobě rozdíl nepoznáte, nejspíš ho sama nevidíte. Většina lidí to má v obrácené podobě - lidé se bojí nepříjemného zážitku, který měli minule, a tím si ho sami tak trochu přivolají.
Jinak je docela dobře možné, že někdo střízlivý, kdo vás dobře zná, by si všiml i rozdílu v chování, projevu, reakcích, názorech. Předpokládám, že dojem, že s vámi drogy nic nedělají, vám potvrzují pouze lidé, kteří drogu užili, nikoli ti, co neužívají. A v neposlední řadě můžete být také trochu odolnější, případně vám nějakou dobu trvá, než se naučíte s drogou "zacházet".
Vlastně se tak trochu ptám, proč i přes tyto zkušenosti v experimentování pokračujete. Máte nějakou představu, co je vaším cílem? Po jakém zážitku to vlastně toužíte? A nebylo by možné dosáhnout ho i jiným způsobem?
Na závěr - dávejte na sebe pozor! Pocit, že se s vámi nic neděje, může snadno vést k tomu, že člověk zvyšuje dávky nebo drogy kombinuje, a pak se může stát, že dojde k fyzickému kolapsu a nebo nakonec účinek nastoupí, ale je nečekaný, silný a nezvladatelný. Nemluvě o tom, že psychické i fyzické zdraví máte jen jedno. Všechny látky, se kterými experimentujete, mají i při jednorázovém užití svá velká rizika, a to, že se nic momentálně neděje, neznamená, že to tak bude napořád.
Zdraví,
Gabriela Minařík.